اجرایی شدن طرح ساماندهی روشنایی معابر شیراز

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز، یکی از اقدامات مهم این شرکت که با همراهی شهرداری و سایر دستگاه‌های مدیریتی و خدمات رسان اجرایی شده و تداوم دارد را ساماندهی، بهسازی و اصلاح روشنایی معابر کلانشهر شیراز دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمدرضا سلاحی گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز، با تکیه بر توان علمی و تعهد کارکنان، مشاورین و پیمانکاران طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف پیشتاز و بعضا پیشران بوده و یکی از این بخشها، تاثیر دادن مولفه‌های زیباشناختی در طراحی روشنایی معابر شهری بویژه مناطق توریستی شیراز است.

او با یادآوری اینکه خلاقیت و ایده‌های نو در ایجاد و توسعه روشنایی معابر یکی از مسائل مهم محسوب می‌شود، گفت: در شهری نظیر شیراز و بسیاری از نقاط فارس به واسطه ویژگی گردشگر پذیری، بحث تامین و اجرای طرح‌های روشنایی معابر، نیازمند به کارگیری نوآوری و خلاقیت است.

سلاحی ادامه داد: امروز در شیراز تلاش برای ایجاد همخوانی بصری بین روشنایی معابر و ویژگی‌های تاریخی، گردشگری و ... یک شیوه نهادینه شده است.

او اجرای طرح روشنایی معابر در محدوده خیابان ارم، به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری طبیعی و تاریخی شیراز را مثال زد و گفت: در این طرح پایه و حتی چراغ‌های مورد استفاده در روشنایی معابر، دارای طراحی‌های منحصر به فرد و منطبق بر ویژگی‌های بصری محیط است.

سلاحی گفت: امیدوار هستیم که در سایه تعامل توزیع برق شیراز با سیستم مدیریت شهری و دستگاه‌های خدمت رسان، بازسازی روشنایی بلوار کریمخان زند نیز با مشارکت شهرداری امسال آغاز شود، این اقدام در زیبایی بصری مجموعه زندیه و این محور گردشگری بسیار اثرگذار است.

او یکی از اقدامات مشترک توزیع برق شیراز و شهرداری را روشنایی معابر بلوار طلائیه اعلام و با بیان اینکه یکی دیگر از نکات مهم در اجرای طرح‌های روشنایی معابر توجه به ایمن بودن در کنار زیبایی بصری است، گفت: طی سال‌های اخیر، با اقدامات تخصصی و فنی، زمینه ایمن‌تر شدن پایه وسیستم روشنایی مورد استفاده، فراهم شده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز به ارائه آماری از وضعیت روشنایی معابر کلانشهر شیراز پرداخت و گفت: بیشترین تقاضا‌های مردم در شیراز، مربوط به ساماندهی، بهسازی یا ایجاد روشنایی معابر است. به طوریکه تعداد کل گزارش‌های مربوط به روشنایی معابر طی مدت ۶ ماه ابتدای سال ۹۹ بالغ بر ۳۲ هزار و ۵۲۱ مورد یعنی ۱۷۵ مورد تماس روزانه بوده است.

محمدرضا منصوری صبا با اشاره به اینکه در سیستم دیسپاچینگ توزیع نیروی برق شیراز کُل تماس‌ها ثبت و نگهداری می‌شود، گفت: تعداد گزارش‌های رسیدگی و انجام شده در این مدت، ۲۹ هزار و ۷۲۴ مورد بوده یعنی روزانه ۱۶۵ مورد بوده است.

او تعداد لامپ‌های ۷۰ وات بخار سدیم مصرف شده برای تامین روشنایی معابر طی ۶ ماه اول امسال را ۱۶ هزار و ۶۸۴ عدد به ارزش ۱۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال دانست.

این مقام مسئول گفت: در راستای تامین روشنایی معابر یا رفع عیوب اعلامی از سوی شهروندان، تعداد ۱۴۴۵ عدد لامپ ۱۵۰ وات بخار سدیم به ارزش یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال، نصب شده است.

او ادامه داد: تعداد لامپ‌های ۲۵۰ وات بخار سدیم مصرف شده برای تامین یا رفع عیوب روشنایی معابر نیز ۱۳۳۵ عدد و هزینه تامین این کالا بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

منصوری صبا با بیان اینکه در همین راستا ۱۰ هزار و ۵۰۰ راه انداز، به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مصرف شده است، گفت: علاوه بر این ۲۷ میلیارد ریال نیز بابت نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات، هزینه شده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ با بیان اینکه خاموشی‌های مربوط به معابر اصلی و فرعی، توسط گشت‌های شبانه گروه‌های روشنایی، شناسایی و برطرف می‌شود، گفت: رفع عیوب روشنایی معابر در کوچه‌ها منوط به تماس مردم و اعلام گزارش است.

منصوری صبا با یادآوری اینکه سامانه ۱۲۱ شرکت توزیع نیروی برق شیراز، به شکل شبانه روزی، نظرات، انتقادات، شکایات و گزارش‌های مردمی را دریافت می‌کند، گفت: خاموشی روشنایی معابر، براساس نوع معبر، استانداردسازی و مشخص شده است؛ لذا خاموشی در کوچه‌ها بیش از ۱۰ درصد، در معابر فرعی بیش از ۵ درصد و معابر اصلی بیش از ۲ درصد باشد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز همچنین گفت: سال گذشته (۱۳۹۸) نیز اقدامات جامع و تاثیرگذاری در حوزه روشنایی معابر، توسط این شرکت اجرایی و منجر به بهبود نسبی وضعیت خصوصا در کلانشهر شیراز شده است.

منصوری صبا بیان کرد: در اجرای طرح‌های روشنایی معابر علاوه بر همراهی شهروندان، باید به همکاری و تعامل مناسب شهرداری شیراز و شهرداری‌های سایر شهر‌ها در محدوده تحت مدیریت این شرکت و حمایت‌های فرمانداری‌ها نیز اشاره داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار