مدیر نخبگان و رسانه سپاه فجر فارس از برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه و هنری با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی تحت عنوان جشنواره کاج خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سجاد توکلی از برگزاری نخستین جشنواره کاج در فارس خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری بیش از ۱۶ نهاد مرتبط با موضوعات اجتماعی و به ابتکار معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه جشنواره کاج در سه بخش چندرسانه ای، ادبی-هنری و بخش ویژه پذیرای آثار هنرمندان و فعالان اجتماعی است، افزود: در بخش چندرسانه ای، شرکت کنندگان می‌توانند در قالب مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، موشن گرافیک، عکس نوشته، کاریکاتور و طرح‌های گرافیکی آثار خود را ارسال کنند.

مسئول مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس همچنین گفت: شرکت کنندگان در بخش ادبی-هنری، عرصه‌هایی مانند داستان کوتاه، نمایش نامه، فیلم نامه، طنز، استندآپ، تئاتر، نقاشی، خطاطی، موسیقی امکان شرکت در جشنواره وجود دارد.

توکلی در رابطه با بخش ویژه جشنواره گفت: کرونا علی‌رغم همه مشکلات، تاثیرات مثبت و منفی بر جامعه و آسیب‌های اجتماعی گذاشته که همدلی و مهربانی، مواسات، از خودگذشتگی و نوع دوستی از مصادیق بارز این تاثیرات مثبت است و هر یک از این زمینه‌ها می‌تواند پایه تولید آثار ماندگار و فاخر هنری و رسانه‌ای باشد.

دبیر جشنواره کاج، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به دلیل گستره و عمق ویژه‌ای که دارد در تمامی لایه‌های اجتماع رسوخ کرده است، ادامه داد: کاهش و برطرف کردن این مشکلات و مصائب نیازمند یک اراده همراه با عمل منطقی و عالمانه است که بهره برداری از ظرفیت بی بدیل هنر و رسانه با نگاه فرهنگ سازی، آموزش و افزایش توانمندی‌های مردم می‌تواند در این امر راه گشا باشد.

فراخوان نخستین جشنواره تولید آثار هنری و رسانه‌ای «کاج» در سه محور کاهش اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در حال انجام است که علاقه مندان می‌توانند تا ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹ تولیدات خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی: شیراز، خیابان زند، کوچه پروانه، روبروی ساختمان حدید، معاونت اجتماعی سپاه فجر یا از طریق شماره تلفن ۰۹۲۱۸۲۸۲۸۵۳ در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل دبیرخانه نیز به نشانی social.fars@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار