استاندار اردبیل بر جلوگیری از عادی شدن کرونا در بین مردم از طریق فرهنگ سازی و آگاهی بخشی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد کنترل بیماری کرونا در مشگین شهر گفت: رسانه‌ها و فضای مجازی بهترین ظرفیت برای فرهنگ سازی جهت جلوگیری از عادی شدن کرونا و انجام روش‌های پیشگیری است که باید به شیوه هنرمندانه‌ای به کار گیری شود.

او توجه به فرهنگ سازی و تقویت این بخش با همکاری فعالان رسانه‌ای، فضای مجازی و هنرمندان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با زبان هنری از ظهور عادی انگاری کرونا در بین مردم جلوگیری کنیم.

استاندار اردبیل افزود: آموزش چهره به چهره با استفاده از ظرفیت نیرو‌های مختلف اجتماعی، نهاد‌ها، سپاه و بسیج و امام جماعت مساجد باید انجام و بحث آگاه سازی محله محور شود.

بهنام جو شناسایی گروه‌های پرخطر و در معرض ابتلا را از دیگر اقدامات ضروری در این خصوص دانست و گفت: این گروه‌ها از جمله سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله سرمایه‌های انسانی ما هستند که باید همه آحاد جامعه را نسبت به این موضوع حساس کنیم.

او با اشاره به بالا رفتن موج و گیرایی کرونا در استان گفت: مردم نسبت به موضوعات سلامت و بهداشت حساس هستند و از اقدامات تبلیغی و فرهنگی در راستای کنترل این بیماری استقبال می‌کنند.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به حساسیت کنترل بیماری کرونا و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استقرار قرارگاه مقابله با کرونا از سوی دولت، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص وظیفه همه نهاد‌ها، گروه‌ها و سازمان‌ها، ورود به بحث مقابله و فرهنگ سازی جهت کنترل بیماری کرونا بوده و در این راستا باید به صورت عملیاتی وارد شویم.

بهنام جو تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای فعالان دستگاه‌های دولتی و نظارتی ضروری بوده و با هر گونه کوتاهی در این خصوص برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: دستگاه هایی، چون بنیاد شهید و کمیته امداد و بهزیستی باید اقدامات لازم را در راستای پیشگیری از ابتلای جامعه هدف خود داشته باشند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام گرفته در راستای تجهیز بیمارستان مشگین شهر اشاره کرد و افزود: در راستای تامین دستگاه‌های مورد نیاز این بیمارستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با وزیر بهداشت دیدار کرده و موضوع در حال بررسی است.

بهنام جو گفت: در خصوص ماسک هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و تنها مشکل عدم تمکن مالی برخی اقشار کم برخوردار است که باید با همکاری خیرین و نهاد‌ها این مشکل نیز برطرف شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بزرگترین تهدید، به صفر رسیدن نگرانی مردم از خطر کروناست.
محمود عباس زاده مشکینی اظهار کرد: مردم باید به اندازه خطر کرونا نگران باشند و برای این منظور باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

فرماندار مشکین شهر نیز گفت: با وجود انجام اقدامات جدی در پیشگیری از بیماری کرونا، وضعین در این شهرستان بحرانی و سیاه است.

اکبر صمدی افزود: محدودیت‌های جدید تردد اعمال شده و اصناف متخلف پلمب شده اند و اکیپ‌های بازرسی مدام در حال گشت و بررسی هستند.

او بیان کرد: ۱۶۶ پایگاه مقاومت بسیج به پایگاه سلامت تبدیل شده و در حال توجیه و آگاه سازی مردم هستند.

استاندار اردبیل در ادامه از بخش کرونای بیمارستان مشکین شهر بازدید و با مراجعان و بیماران به گفتگو نشست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.