مدیر جامعه الزهرا (س):

۲۴هزار طلبه در جامعه الزهرا (س) تحصیل می‌کنند

حجت الاسلام مدنی گفت: حدود ۲۲ هزار طلبه ایرانی و ۲ هزار طلبه غیرایرانی با حضور ۷۰۰ استاد در جامعه‌الزهرا (س) مشغول فعالیت علمی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا (س) در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این موسسه آموزشی، گفت: با وجود شرایط کرونا همه فعالیت‌های علمی آموزشی این مرکز به صورت مجازی و غیر حضوری در حال انجام است و تلاش شده تا هیچ یک از برنامه‌ها به دلیل کرونا و مشکلات مالی تعطیل و لغو نشود.

مدیر جامعه الزهرا (س) با اشاره به مشکلات بودجه‌ای این موسسه علمی آموزشی عنوان کرد: با این وجود سال گذشته از همه ظرفیت پذیرش استفاده و آزمون ورودی و مصاحبه‌ها با دقت و به خوبی انجام شد و امسال نیز بر اساس موافقت هیات امنا دو هزار تن پذیرش خواهیم داشت.

حجت الاسلام مدنی همچنین با بیان اینکه اکنون سه نشریه علمی پژوهشی و ۱۶ نشریه داخلی در گروه‌های علمی تولید می‌شود، برگزاری کتاب سال بانوان به عنوان یک رویداد مهم در حوزه زنان را از اقدامات مهم این موسسه برشمرد و افزود: فعالیت‌های گسترده علمی جامعه الزهرا (س) را به بزرگترین مرکز حوزه‌ای خواهران تبدیل کرده که استمرار این مسیر نورانی نیازمند حمایت‌های همه جانبه از این موسسه علمی آموزشی و نگاه ویژه به آن است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس علمیه خواهران خارج از کشور را فارغ التحصیلان جامعه الزهرا (س) راه اندازی کرده اند، بیان کرد: این یکی از افتخارات جامعه الزهرا (س) است که توانسته انسان‌های متعبدی تربیت کند که خودشان اکنون منشأ خیر و ترویج آموزه‌های اهل بیت (ع) در سراسر جهان شده اند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: چه کسی باور می‌کرد که روزی بانوان بتوانند در زمینه مباحث فقهی، کلامی، تاریخی و سایر رشته‌ها آثاری این چنین دقیق و دارای بار علمی ارائه دهند، ولی به لطف مجموعه‌ای فاخر مانند جامعه الزهرا (س) اکنون به این رشد رسیده‌اند و به لطف خدا و با مدیریت فردی فاضل، خدوم و روشنفکر مانند حجت الاسلام والمسلمین مدنی این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار