افزایش صدور پروانه های ساختمانی در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: امسال برای سه هزار و ۴۲۳ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید احمد حسینی‌نیا، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: بسیاری از مجوز‌های مرتبط با ساخت و ساز در شهرداری اصفهان امروزه به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که ضمن تسریع در ارائه خدمات می‌تواند از حضور فیزیکی و ازدحام در ادارات شهرداری جلوگیری کرده و در کاهش گسترش ویروس کرونا مؤثر باشد.
 
او ادامه داد: صنعت ساخت و ساز در کلانشهر اصفهان  با افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی مواجه شده است به طوری که در هفت ماهه امسال برای سه هزار و ۴۲۳ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که  این رقم نسبت به هفت ماهه مشابه سال گذشته با صدور دو هزار و ۷۰۹ پروانه ساختمانی، رشد ۲۶ درصد رشد داشته است.
 
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان به منظور رونق اقتصادی به خصوص ایجاد محرک در صنعت ساخت و ساز، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در بسته‌های تشویقی را به منظور تسهیل و روان سازی مباحث ساخت و ساز به خصوص در صدور پروانه به شهروندان ارائه کرد و طبق لایحه مصوب شورای شهر با هدف کمک به ساخت و ساز در قالب بسته‌های اهدایی در سال‌جاری، تخفیف‌های پلکانی به متقاضیان دریافت پروانه ساختمان و گواهی پایان کار ارائه کرده است.
 
حسینی نیا تاکید کرد: در گذشته فرآیند صدور پروانه ساختمانی ۴۵ روز زمان نیاز داشت، اما در حال حاضر با فرآیند‌های تعریف شده در راستای تسهیل امور، تنها در ۱۸ روز کاری پروانه ساختمانی برای متقاضیان ساخت و ساز صادر می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار