واکسیناسیون بیش از ۳۰۰ هزار دام سبک در خراسان جنوبی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی از واکسیناسیون بیش از ۳۰۰ هزار راس دام سبک در ۶ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

دادفر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: به منظور حراست از سرمایه‌های دامی و ملی کشور مجموعه دامپزشکی استان اقدام به پایش بیماری‌ها و واکسیناسیون‌های گسترده در بین جمعیت‌های دامی در معرض خطر بیماری کرده است.

او افزود: در ۶ ماهه نخست امسال در ۳۰۱ واحد دامی واقع در مناطق حفاظت شده سطح استان تعداد ۳۲۸ هزار و ۸۶۹ نوبت سر دام سبک اهلی (گوسفند و بز) علیه بیماری‌های آبله، شاربن ppr و بروسلوز و تعداد ۳ هزار و ۱۰۵ راس انواع دام سنگین (گاو، تک سمی و شتر) علیه بیماری‌های واگیر و ۸۰۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

دادفر عنوان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۳۴۵ مورد بازدید و مراقبت در مناطق حفاظت شده سطح استان انجام شده و ۱۸۳ مورد کلاس آموزشی به صورت حضوری، چهره به چهره و توزیع بروشور برگزار شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون هیچ موردی از وقوع بیماری واگیردار و مشترک بین انسان و دام در حیات وحش گزارش نشده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: ادارات کل دامپزشکی استان و محیط زیست و همچنین ادارات شهرستانی در خصوص پایش و مراقبت از بیماری‌ها در مناطق حفاظت شده دارای تعامل خوبی بوده اند که نتیجه آن عاری بودن استان از بیماری‌ها در واحد‌های دامی و مناطق حفاظت شده است.

دادفر تصریح کرد: پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دامی در حیات وحش و دام‌های اهلی به واکسیناسیون و ایمن کردن دام‌های اهلی و رعایت اقدامات بهداشتی - قرنطینه‌ای و تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها وابسته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: دامداران در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک به بیماری در دام‌های اهلی و یا احیانا در حیات وحش در سریع ترین زمان ممکن به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.