تجهیز ۳۱ درصد از زمین‌های کشاورزی زنجان به آبیاری نوین

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان ۱۲۴ هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد دارد که تاکنون ۳۱ درصد این اراضی به آبیاری نوین تجهیز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، داوودی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه جهت مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم‌های آبیاری قطره‌ای نوین تسهیلات بلاعوض ارائه می شود گفت: طبق آخرین دستور العمل سال ۹۸ به منظور مجهز کردن یک هکتار زمین به سیستم آبیاری قطره‌ای ۱۲ و نیم میلیون تومان بوده که امسال ۱۷ ونیم میلیون در هکتار افزایش یافت.
 
او تصریح کرد: امسال برای توسعه آبیاری نوین کشاورزی استان زنجان ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود که تاکنون ۷۰ درصد آن جذب شده است.

داوودی ادامه داد: هم اکنون ۵۷ هزار هکتار از اراضی استان زنجان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است وبا اعتبار امسال هم ۴ هزار هکتار از اراضی زنجان مجهز به آبیاری نوین خواهند شد.

او با بیان اینکه ۱۸۳ هزار هکتار اراضی آبی زیرکشت در استان زنجان وجود دارد، افزود: هم اکنون ۵۷ هزار و ۸۲۸ هکتار از این اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.
 
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه گفت: با افزایش راندمان آبیاری می توان حجم قابل توجهی از منابع آب را به چرخه تولید بازگرداند وبخش بزرگی از نیاز‌های آب کشاورزی وسایر بخش‌ها را برطرف کرد.

داوودی افزود: استان زنجان ۱۲۴ هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد دارد که تاکنون ۳۱ درصد این اراضی به آبیاری نوین تجهیز شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.