بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲۰ آبان به مدت یک ماه، فعالیت اصناف غیرضروری محدود می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت فعالیت اصناف غیرضروری اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه مشاغل درجه ۲ و ۳ شامل این محدودیت است، افزود: اصناف شامل این محدودیت تا ساعت ۶ عصر اجازه فعالیت دارند و پس از آن باید تعطیل کنند.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: تا اطلاع ثانوی نیز محدودیت تردد در شهر‌های استان نخواهیم داشت.

۸ شهر در وضعیت شیب تند کرونا

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه مازندران در وضعیت شیب ملایم ابتلا به کرونا قرار دارد، گفت: در شهر‌های ساری، قائم شهر، آمل، سوادکوه، رامسر، تنکابن، نوشهر و چالوس روند ابتلا به کووید ۱۹ رو به افزایش است و تشدید محدودیت‌های تجمعی در این شهر‌ها لازم است کنترل شود.

او با بیان اینکه تنها ۵۰ درصد کارمندان در فضای اداری از ماسک استفاده می‌کنند، افزود: اجرای مانور مشترک بهداشتی در استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فروشگاه‌های پرتردد ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:۸۰ درصد مردم در اماکن عمومی از ماسک استفاده می‌کنند.

دکتر موسوی از پذیرش و شناسایی روزانه ۴۰۰ نفر خبر داد که لازم است در قرنطینه قرار گیرند، افزود: بیش از ۸۰ درصد مدارس غیرحضوری کلاس برگزار می‌کنند و اعمال محدودیت در شهر‌های پرخطر اهمیت دارد.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به روند رو به افزایش ابتلا به کرونا گفت: مازندران در وضعیت با ثبات و شیب خفیف ابتلا به ویروس کووید ۱۹ است، اما همچنان در معرض خطر موج سوم و چهارم ابتلا به کرونا قرار داریم.

او بازنگری بر روند بهداشت و درمان بیمارستان‌های استان و ایجاد شرایط تسهیل فعالیت کادر درمان را خواستار شد.

دکتر جلالی کاهش فعالیت اصناف، جلوگیری از تجمعات و پرهیز از دورهمی خانوادگی را مهمترین عوامل ابتلا به کرونا عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: فقط ۲۵ درصد افراد مبتلا، قرنطینه را رعایت می‌کنند.

قوانلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران هم از پلمب ۱۰۰ واحد متخلف، رسیدگی به تخلفات ۱۰۰ صنف و نظارت بر ۶۰۰ واحد خبازی خبر داد و گفت: ۶۵ درصد نانوایی‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را در مازندران رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.