مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اردبیل دارای پتانسیل ویژه در توسعه گردشگری روستایی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  نادرفلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه هماهنگی گردشگری روستایی که با حضور مدیران کل بنیاد مسکن، جهادکشاورزی، امور روستایی و محیط زیست اردبیل برگزار شد، گفت: توسعه استان اردبیل در چند محور متصور است که در کنار کشاورزی و دامپروری در آخرین طرح آمایش استانی به توسعه طرح گردشگری کشاورزی به طور ویژه ای نگاه شده و از کشاورزی خلاق یاد شده است.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا اهمیت کسب و کارهای گردشگری بیشتر دیده شد و قطع زنجیره های حاصل از این صنعت زیان هایی بر دیگر حوزه ها نیز وارد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شاره به اینکه اردبیل جزو پنج استان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی است، گفت: گردشگری در کنار سایر حوزه ها حائز اهمیت است و استان اردبیل در شعاع ۸۰ کیلومتری امکان دسترسی به جنگل، دریا، آبگرم های معدنی، کوه، دشت و ابنیه های تاریخی و ۳۷۰ کیلومتر مرز امن با فرهنگ آداب و رسوم مختلف دارد.

او با اشاره به اینکه شعار امسال سازمان جهانی گردشگری توسعه گردشگری روستایی است، تصریح کرد: دنیا به این باور رسیده است که اگر می خواهیم روستاها خالی از سکنه نباشد و معیشت روستائیان تامین شود، در کنار حوزه دامپروری و کشاورزی باید گردشگری نیز رونق باید.

فلاحی افزود: برخلاف سایر استانها که از متریال های بوم گردی کاه گلی و سنگی استفاده می کنند در ازناو خلخال واحد های بومگردی تماما چوب را داریم که در کشور بی نظیر است؛ 50 واحد بوم گردی در شیران و تغییر چهره متفاوت برخی روستاها استان که گردشگران خاص خود را دارد نشان از به نتیجه رسیدن همکاری های میراث فرهنگی و بنیاد مسکن است.

او با اشاره به نقش مهم دهیاران، بخشدران، فرمانداران و امور روستایی در توسعه گردشگری روستایی، گفت: گردشگران حوزه روستایی بدنبال هتل های شیک و مدرن نیستند و آنها زندگی روستایی با آداب و رسوم این قشر از جامعه را طالب هستند که می توان با ایجاد واحد های بومگردی سازگار با محیط پذیرای این عزیزان از سراسر کشور و دنیا باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: یکی از سرمایه گذاران بزرگ باغ وحش که زمینه فعالیت وسیعی در استان قزورین را دارد آماده سرمایه گذاری و احداث مجموع باغ وحش در آق داغ خلخال را است که طی روزهای آینده برای سرمایه گذاری به اردبیل سفر می کند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.