مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: دو هزار و ۵۰۰ انشعاب آب غیرمجاز که برای آبیاری درختان خانه باغ‌ها استفاده می‌شد، قطع شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: تابستان امسال، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با همکاری اصحاب رسانه، استان بوشهر یکی از آرام‌ترین تابستان‌ها را در تامین آب آشامیدنی پشت سر گذاشت.

او ادامه داد: منابع آبی استان بوشهر بسیار اندک است و  قابل قیاس با هیچ استانی نیست زیرا منابع آبی آن به دیگر استان‌ها وابسته است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تشکیل تیم عملیاتی ویژه فنی برای رسیدگی به نقاط بحرانی خبر داد و افزود: نوار ساحلی تنگستان و عسلویه از نقاط بحرانی و کم‌آب استان است که با تشکیل تیم ویژه فنی، با اقدامات مهم و حضور میدانی با همکاری نمایندگان مجلس، اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران، طرح‌های مهمی اجرا شد و تابستان بدون هیچ بحران و مشکلی پشت سرگذاشته شد.


بیشتر بخوانید


حمزه پور با اشاره به افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن بوشهر عنوان کرد: آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در تولید آب آشامیدنی فعال بود که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در کمتر از یک سالظرفیت آن  ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش یافت و به ۲۲ هزار ۵۰۰ مترمکعب رسید.

او به افتتاح آب‌شیرین‌کن نوار ساحلی دشتی اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح با ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب در تابستان امسال، مشکل ۵ تا ۶ روستا در تامین آب برطرف شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه نقاط مختلف شهر بوشهر از نوبت‌بندی آب خارج شده است، بیان کرد: اجرای این طرح‌ها که رضایت مندی شهروندان را به همراه داشت زمینه برطرف شدن مشکل مردم را در شرایط کرونایی فراهم کرد.

حمزه پور با بیان اینکه با اعتبارات تصویبی همه نقاط شهر بوشهر از حال جیره‌بندی آب خارج می‌شود، افزود: قطع انشعاب آب غیرمجاز و خانه‌باغ‌ها از دیگر اقدامات بود که نقش تاثیرگذاری در حل مشکلات تامین آب شهر‌ها و روستا‌های استان داشت.

حمزه‌پور از قطع دو هزار و ۵۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در تابستان امسال خبر داد و بیان کرد: این انشعاب‌ها برای آبیاری درختان خانه باغ‌ها استفاده می‌شد.

او به اجرای طرح آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر هم اشاره و از همکاری مستمر استاندار و نمایندگان استان بوشهر در مجلس در تسریع اجرای این طرح قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، شبکه‌های آبرسانی استان را یکپارچه عنوان کرد وگفت: این امر سبب شده مدیریت توزیع آب در نقاط مختلف بر اساس نیاز‌ها و حل مشکلات انجام گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.