رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی از ۱۷ آبان آغاز شده است و به مدت دوماه اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ قدرت اله کشکولی رئیس پلیس راهور استان بوشهر بیان کرد: به منظور صیانت از اموال عمومی، جلوگیری از زیان به آن و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی از  ۱۷ آبان ۹۹ آغاز شده است و به مدت دو ماه در استان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

او افزود: مالکان و صاحبان قانونی موتور سیکلت‌هایی که پیش از ۲۹ اسفند ۹۸ توقیف شده است و در پارکینگ نگهداری می‌شود، می‌توانند با همراه داشتن مدارک هویتی و مالکیتی به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

 رئیس پلیس راهور استان بوشهر عنوان کرد: به منظور مساعدت با مالکان در فرایند ترخیص، در صورت نداشتن بیمه نامه شخص ثالث، گواهینامه رانندگی مجاز و نداشتن پلاک، با اخذ تعهد و پرداخت جریمه‌های رانندگی، هزینه انتقال و پارکینگ برابر تعرفه‌های مصوب، موتورسیکلت تحویل مالک یا صاحب قانونی می‌شود.

کشکولی ادامه داد: ارائه سند مالکیت (برگ‌سبز)، کارت شناسایی موتورسیکلت و سند کارخانه سازنده در خصوص موتورسیکلت‌های بدون پلاک الزامی است و امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیطی وجود دارد.

او گفت: موتورسیکلت‌های با حجم موتور بیش از ۲۵۰ سی سی از این خدمات مستثنی است و موتورسیکلت‌هایی که هیچگونه سابقه در سامانه شماره گذاری یا پارکینگ ندارند نیز مشمول این طرح نمی‌شوند، و مالکان باید به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس قانون سن تردد موتورسیکلت هشت سال است، بیان کرد: چنانچه صحت و سلامت ظاهری و فنی موتورسیکلت از سوی کارشناس راهنمایی و رانندگی تایید شود و یا دارای برگ معاینه فنی معتبر باشد، برای ترخیص آن‌ها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.