شناسایی و برخورد با ۴۱۵۰ مورد استفاده غیرمجاز از گاز در آذربایجان‌غربی

رئیس بهره‌برداری شهرستان‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی از شناسایی و برخورد با ۴۱۵۰ مورد استفاده غیرمجاز از گاز در استان طی ۴ سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، خلیل اکبری رئیس بهره‌برداری شهرستان‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: استفاده غیرمجاز عمدتا شامل دستکاری شمارشگر کنتور برای سرقت گاز و یا عدم اخذ اشتراک و نصب کنتور است که از سال ۹۶ و با تصویب قانون برخورد با استفاده غیرمجاز، تاکنون ۴۱۵۰ فقره اشتراک غیرمجاز در این رابطه شناسایی شده است.

او  با اعلام اینکه بیشترین استفاده غیرمجاز شناسایی شده با ۱۹۷۰ فقره از سال ۹۶ تا نیمه نخست سال جاری مربوط به پیرانشهر است، افزود: از آنجایی که این شهرستان در اقلیم‌بندی مناطق به عنوان منطقه سرد ۲ لحاظ شده و به ازای هر مشترک خانگی آن، ماهیانه ۲۵۰ متر مکعب گاز اختصاص یافته است، سهمیه مذکور با توجه به شروع و پایان دوره سرد، کفاف مشترکین را نداده و منجر به بالا بودن استفاده غیرمجاز از گاز در این ناحیه شده است.

رئیس بهره‌برداری شهرستان‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی، دیگر شهرستان دارای بیشترین استفاده غیرمجاز از گاز را سلماس، اعلام کرد و گفت: از سال ۹۶ تا نیمه اول امسال، در مجموع ۱۴۳۶ فقره استفاده غیرمجاز در این شهرستان مورد شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام شده است.

به گفته وی، عمده دلیل استفاده غیزمجاز از گاز در سلماس، عدم ناتوانی در پرداخت جریمه ماده ۱۰۰ شهرداری است.

اکبری، سومین شهرستان از این نظر را بوکان دانست و اظهار کرد: در این شهرستان نیز ۵۵۳ فقره استفاده غیرمجاز از سال ۹۶ تاکنون شناسایی شده که بنابر بررسی‌های صورت گرفته، عاملان، مقررات جاری اشتراک‌پذیری و نیاز به اخذ مجوز از دستگاه‌هایی مثل شهرداری، دهیاری، بنیاد مسکن و امور اراضی جهاد کشاورزی را دلیل خود برای استفاده غیرمجاز اعلام کرده‌اند.

رئیس بهره‌برداری شهرستان‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه، با تاکید بر اینکه در قانون منع واگذاری انشعاب مشخص شده که تا سه سال باید نسبت به مجاز کردن اقدام نمایند، افزود: قطع جریان گاز و اخذ جرائم برابر مقررات و معرفی به مراجع قضایی از دیگر مواردی است که برای برخورد با عاملان استفاده‌های غیرنجاز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.