با شکست رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات، حضور ایران در پای میز مذاکره با دولتش به حسرتی بزرگ برای او تبدیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام پس از چهار روز انتظار، شب گذشته شمارش آرای باقیمانده در دو ایالتِ پنسیلوانیا و نوادا نام «دونالد ترامپ» را با همه امید‌هایی که به ماندن در کاخ سفید داشت در فهرست کوتاهِ روسای‌جمهور تک‌دوره‌ای (!) آمریکا قرار داد.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ با وعده مقابله با ایران و پاره کردن برجام پا در رقابت‌های انتخاباتی گذاشت، اما از لحظه‌ای که برجام را «یک توافق فاجعه‌آمیز» خواند و از آن خارج شد تا لحظه‌ای که آخرین سفر ایالتی خود را پیش از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ انجام داد، بار‌ها و بار‌ها در سخنرانی‌ها یا در توئیت‌های خود خواستار مذاکره با ایران شد.

اشتیاق او برای مذاکره با ایران گاهی آنچنان از کنترل خارج می‌شد که صراحتاً می‌گفت مایل است ایران با او تماس بگیرد یا حاضر است در هر زمان و هر کجا بدون هیچ پیش‌شرطی با ایران مذاکره کند و گاهی نیز برای بازارگرمی بیشتر وانمود می‌کرد که ملاقات کردن یا نکردن با ایرانی‌ها، اهمیتی برای او ندارد. 

اما در باطن، عطش او برای مذاکره با ایران تا آنجا بود که «آبه شینزو»، نخست‌وزیر سابق ژاپن، را در اقدامی که در تاریخ مناسبات تهران-توکیو پس از انقلاب بی‌سابقه بود، راهیِ کشورمان کرد تا شاید با وساطت او بتواند باب مذاکره با ایران را باز کند.

او بار‌ها پای «جان کری»، وزیر خارجه اوباما، را نیز در سخنرانی‌ها و توئیت‌های خود وسط کشید تا ناکامی خود در متقاعد کردن ایران برای مذاکره را به پای دولت سابق آمریکا و «کارشکنی پشت‌پرده» آن‌ها بنویسد.

ترامپ حتی در چند سخنرانی اخیر خود در اظهاراتی کنایه‌آمیز، اما از سرِ استیصال، ایران را تهدید کرد که اگر قبل از انتخابات با او توافق نکند، بعد از انتخابات شرایطِ توافق سخت‌تر خواهد شد و باید هزینه بیشتری پرداخت کند!

دلیل این اشتیاق نیز واضح بود: ترامپ برای مقاصد سیاسی داخلی خود به یک «دستاورد دیپلماتیک ملموس» در خارج از کشور نیاز داشت تا با گرفتن ژست مذاکره و وعده یک «توافق بهتر» (!) کفه ترازو را در انتخابات ۲۰۲۰ در برابر دموکرات‌هایی که برجام را در کارنامه خود داشتند، به نفع خود سنگین کند.

او وقتی علی‌رغم همه تلاش‌ها نتوانست پیش از انتخابات پالس مثبتی از طرف ایران دریافت کند، در طول کارزار انتخاباتی خود بار‌ها در اظهاراتی توهم‌آمیز مدعی شد پس از پیروزی در انتخابات، اولین تماسی که دریافت می‌کند از جانب ایران خواهد بود تا شاید با این وعده، ناکامی خود در کشاندن ایران به پای میز مذاکره را از ذهن هواداران پاک کند.

ترامپ، اما شب گذشته با اعلام نهایی شدن شمارش آراء در پنسیلوانیا و نوادا برای همیشه به تاریخ پیوست بدون آنکه تماسی از طرف ایران دریافت کند. او کمتر از دو ماه و نیم دیگر، در حالی باید کاخ سفید را ترک کند که علاوه بر وسائل شخصی‌اش، حسرت مذاکره با ایران را نیز باید با خود به خانه ببرد.

علاوه بر این، در کنار درخواست‌های مستقیم و غیرمستقیم برای مذاکره، تهدیدات و لفاظی‌های گاه و بیگاه ترامپ هم در طول چهار سال ریاست‌جمهوری‌اش راه به جایی نبرد تا این پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در ۲۳ مرداد ۹۷ جامه عمل به خود بپوشد که ایران با آمریکا در دوران ترامپ «نه مذاکره خواهد کرد و نه وارد جنگ خواهد شد.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
شتر در خواب بیند پمبه دانه گهی لب لپ خورد گه دانه دانه مگر خوابشو ببینی ترامپ ملعون تروریست جنگ داخلی شدید و سختی در کشور آمریکا رخ خواهد داد ولی تو دیگر رئیس جمهور نخواهی شد تو به زباله دان تاریخ بشریت انداخته شدی برای همیشه جوبایدن موذی ملعون هم همین سرنوشت تو را خواهد داشت اگر دنباله روی راه تو و حامی رفتار و افکار و کردار و گفتار خبیثانه گذشته توی ملعون باشد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
الانه که یه عده به بهانه معامله موشکها با مرغ و برنج بدو بدو برند دستبوس بایدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ترامپ نه تنها رو راست بود جنگ جدیدی هم راه ننداخت. از کلینتون و بوش تا اوباما بگیر همه به یکی دو کشور لشکرکشی کردند. یوگسلاوی، عراق، افغانستان، لیبی،‌سوریه، کودتا در اوکراین و ... همه کار رییس جمهورهای قبلی بود برای همین بایدن رو آوردند که جنگ آخر رو که ترامپ حاضر نبود شروع کنه شعله ور کنه. بایدن هم صدبرابر فاسدتر از ترامپه هم مغزش کار نمی‌کنه. به قول آمریکاییها بایدن وقتی میخواد به پدربزرگش زنگ بزنه بپرسه کی ریاست جمهوری رو برنده شده دکمه قرمز حمله اتمی رو اشتباها بجای تلفن فشار میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ترامپ رییس جمهور شده بود حداقل نمی‌تونست ایران رو وادار به مذاکره کنه و در آمریکا هم آشوب میشد. بایدن ایران رو به پای میز مذاکره می‌کشونه. همین حالا از راه نرسیده شرط گذاشته فرق دیگه هم اینه که اروپا و چین با بایدن کاملا همکاری می‌کنند. بودن بایدن به نفع خائن‌های داخلی هست که قصد ضربه زدن به صنایع دفاعی ایران و باز کردن راه حمله خارجی رو دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بایدن صد پله خطرناکتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بایدن صد پله خطرناکتره. فقط این موجود به شدت فاسد،‌ دروغگو و به قول خودش صهیونیست میتونه ایران رو خلع سلاح و حمله نظامی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
کاری که ترامپ نتونست بکنه متاسفانه بایدن می‌کنه و اروپا و باقی اراذل و اوباش دنیا هم علنی و مخفی کمکش می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ترامپ بزودی مجازات خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
چه ترامپ ملعون تروریست چه جوبایدن موذی خبیث هردوتاشون از اهالی جهنم هستند و از پایه گذاران ظلم و ستمگری و بی عدالتی و تبعیضگری و تروریست و تروریست پروری و دستان خبیثشان به خون هزاران هزار مظلوم و بی گناه در سر تا سر جهان آلوده است ، جوبایدن موذی دروغگوی آب زیر کاه بزن درروی تروریست پرور پایه گذار تحریمهای ظالمانه جهانی تبعیضگر بی عدالت هم نمی تواند کشور آمریکا را از جنگهای داخلی پی در پی نجات دهد کشور آمریکا رو به فروپاشی و تجزیه و انحطاط است و به سه کشور مستقل تقسیم خواهد شد کشور آمریکای نژادپرستان جمهوری خواهان فاشیستها کشور آمریکای دمکراتها و کشور آمریکای قانون مند حقوق بشرانه عدل و عدالت بدون تبعیضگری مومنین مستضعفین رنگین پوستان از هر نژادی که در آن فقر تهی دستی و محرومیت و فساد فحشا و بی بندباری دزدی و اراذلین اوباش اشرار و حق خوران و حق کشان مظلوم کشی و شکنجه گری بی عدالتی و تبعیضگری و باند بازی و حزب و جناه بازی درآن وجود نخواهند داشت و ثروت ملیشان به صورت صحیح مابینشان تقسیم خواهد شد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۱۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جوبایدن موذی دروغگوی آب زیر کاه بزن درروی تروریست پرور پایه گذار تحریمهای ظالمانه جهانی تبعیضگر بی عدالت هم نمی تواند کشور آمریکا را از جنگهای داخلی پی در پی نجات دهد کشور آمریکا رو به فروپاشی و تجزیه و انحطاط است و به سه کشور مستقل تقسیم خواهد شد کشور آمریکای نژادپرستان جمهوری خواهان فاشیستها کشور آمریکای دمکراتها و کشور آمریکای قانون مند حقوق بشرانه عدل و عدالت بدون تبعیضگری مومنین مستضعفین رنگین پوستان از هر نژادی که در آن فقر تهی دستی و محرومیت و فساد فحشا و بی بندباری دزدی و اراذلین اوباش اشرار و حق خوران و حق کشان مظلوم کشی و شکنجه گری بی عدالتی و تبعیضگری و باند بازی و حزب و جناه بازی درآن وجود نخواهند داشت و ثروت ملیشان به صورت صحیح مابینشان تقسیم خواهد شد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
پستی رفته و پستی آمده ، برای ما هم اصلاً مهم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۲۳:۴۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
جوبایدن هم اگر عاقل باشد باید نظر خود در مورد ایران را اصلاح نماید و بداند که ایران عزیز آنی نیست که یک مشت فراری منفور وانمود می کنند ، ایران یعنی حاج قاسم سلیمانی و راه و تفکر او .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
نه تنها ترامپ بلکه داغش بدل ایادی داخلی انها هم ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
زنگها براي كي بصدا در ميايد ؟!!! ترامپ تلفنت را بردار ايران داره زنگ ميزنه ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
چقدر قانون مداره
Canada
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
کانال ترامپ و رسانه بنام ترامپ باز خواهد کرد
و آتش بیار معرکه خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۲۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
به مُلک ری هم نرسید
آن که به هوایش خون مظلوم را ریخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
لعنت به ذات کثیف و قماربازش، هزاران لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
یکی از خوبیهای کنار رفتن ترامپ اینکه مسئولین می تونن تمرکز بیشتر برای دشمنان پنهان داشته باشن مخصوصا مخصوصا ترکیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مسلما شکست در انتخابات یه نامیدی بزرگ برای ترامپه که باعث کوتاه شدن عمرش میشه. جهنم منتظرته قاتل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
رای نیاورن ترامپ یه قدم رو به جلو برای ایرانه که از نفر اول ترور سردار سلیمانی راحت تر انتقام بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
رای نیاوردن ترامپ می تونه درس بزرگی باشه برای هر کشوری حتی ایران ما. واقعیت اینه که هم مردم آمریکا و هم سیاستمداراش به این نتیجه رسیدن که ترامپ شایسته ریاست جمهوری نیست و باید جلوش گرفته بشه چون داره به منافع کشورش آسیب می زنه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
FM
۱۸:۲۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مدتی بعد شهادت سردار،کرونا همه ی دنیا رو گرفت امیدوارم به زودی ترامپ به درک واصل شود و بعد نبود او کرونا هم دنیا رو ترک کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
در سیاست همه چیزممکنه چراما باب مذاکره باقدرتمندترین کشور دنیا رو باز نکردیم وبرعکس پا رو دمش گذاشتیم تاکی تحریم تاکی بدبختی آخه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
خداشفات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دوست عزيز چون مذاکره اي در کار نبود بلکه تحميل 12 شرط پمپئو خبيث بود .مذاکره تحت فشار و وقتي اون ها زير توافقشون زدن يني باز هم زير توافقشون خواهند زد و اگر ما يکبار وا بديم بايد فاتحه اقتصادمون رو بخونيم چون شرطي ميشه و هر لحظه آمريکا هر جايي که گره به کارش افتاد بازم فکر مي کنه ميتونه با تحريم امتياز بگيره اما وقتي با مقاومت يکبار اين فکر رو از سرشون بيرون کنيم ديگه امتحانش نمي کنن
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۰۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ای کاش تمام مردم کشورمون بر این عققیده بودند که مذاکره با آمریکا راه نجات ما نیست و باید بدون انجام خواسته های آمریکایی ها به رشد کشور فکر کنیم، در هر صورت بایدن هم چیزی فراتر از ترامپ نیست و فقط شاید ادبیات متفاوتی داشته باشه اما خواسته ی آمریکا زانو زدن ایرانه، آمریکا یکسره در خدمت سیاست های صهیونیسم هستش و این تفکر که با تغییر رییس جمهور آمریکا تغییری در سیاست هاشون اتفاق میفته ساده لوحانه است، ای کاش هممون به این نتیجه برسم و آمریکا رو فراموش کنیم، ای کاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بله
ای کاش شما هم چشم به واقعیت باز میکردی وعملکرد 40ساله مسئولین رو میدیدی
کاش میدیدی ما خودمون،خودمونو تحریم میکنیم
کاش اختلاسهای کلان،دزدیها و ایجاد شبکه های سیستمی رو میدیدی،وخیلی چیزای دیگه....
بعد امید به این گفته های بی بدلیلت بود
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۷:۱۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
در عوض حسرت زندگی و جوونی رو به دل ما گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
داداش همش دوساله که ترامپ از برجام خارج شده .فکر کن سربازي بودي .دوسال جووني آدم نيست .با رفتن اين خبيث اوضاع بهتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
نادر شاه
۱۵:۳۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
حیف شد واقعا فرصت طلایی رو از دست دادیم حالا بیا با جو بساز ببینیم جو مو رو از ماست می کشه بیرون به همین خیال خامت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنتت کنه ترامپ که از هیچ کاری برای بدست آوردن پول وافزایش سرمایه کوتاهی نکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
نه اشتباه نکن ایران هیچ وقت مذاکره دیگر نخواهد کرد نه تنها در دوران ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
همین که دیگه هر روز یک خبر درباره ارسال نیرو و کشتی و جنگنده به منطقه نداریم همین که هرروز جلسه ای با دشمنان منطقه ای کشور مثل عربستان و اسرائیل و بقیه در مورد اتحاد بین المللی در برابر ایران را نداریم خودش کلی هست ترامپ آرزو را بگور میبره که ایران را تسلیم خودش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
گور بابای امریکا ما دلار هزارتومنی میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
شمشیر ترامپِ خبیث رو میدیدیم. شمشیر بایدنِ خبیث رو نمیبینیم. پس بایدن خطرناک تر از ترامپ خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
انتقام حاج قاسم ازت گرفتیم باید از آمریکا بری بیرون میدونم خیلی سخته ترک کاخ سفید ولی دیگه چاره نیس باید بری عمو ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
انتقام حاج قاسم خیلی برای آمریکا سنگین تر از این حرف هاست که کمترین آن خروج کامل آمریکا از سوریه و عراق است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
هنوز هیچی معلوم نیست ممکنه تقلب شده باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
تو این چند ماه باقی مونده دولت دوازدهم باز دو باره بلند نشید برید با آمریکا مذاکره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سقط مرگ بشی ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ننگ بر ترامپ خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ببینید ترامپ چکار کرد والان دو ماه دیگر وقت دارد ..یک رئیس جمهور دارد مردم کشورش را به اغتشاش دعوت میکند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اف بر او
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
نفرین مادر بزرگها به ترامپ :
امیدوارم چشات رو در بیارن
امیدوارم کمرت دو جا بشه
امیدوارم زنت ول کنه بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مگه قراربود مذاکره ای انجام بشه؟؟؟!!!!
Germany
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اگه ترامپ مجددا" رئیس جمهور میشد مردم دنیا باید به عقل ، درک ،فهم و شعور مردم آمریکا شک میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مسئولین زنگ بزنن ولی بگن خدا حافظ برو به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
حیف یکم میخندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اگه اقای ترامپ این بار انتخاب می شدجان سیهان مظلوم امریکا در خطر بود ماهم خوشهالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
میدونم خیلی از این شخص تنفر دارید و دارم ولی قبول کنید که صادقترین رئیس جمهوری تاریخ امریکاست چون که چهره واقعی امریکا رو واسه ما نشان داد رک و پوست کنده غیر از اون تمام رئیس جمهور های امریکا با حیله نیرنگ و دورویی به دوستی با ایران پرداختند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
عزیزدلم حرف از پوست کنده زدی بدان ترامپ خوب پوستش کنده شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مسولین ما به ی جو غیرت وهمت نیاز دارن نه به ی جو بایدن تا این ایران گلستان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
حالا خوب شد،یک نفرتو مصاحبه اش عین این جمله روگفت،حالا شما باتکرارش کسب وجه وشخصیت کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
آمریکا نیازی به مذاکره با ایران نداره. این ایران هست که باید مشتاق مذاکره باشه. در انتخابات اخیر امریکا همه دیدیم که امریکا چه تاثیری روی اقتصاد ایران داره. تنها با تغییر یک شخص دلار در عرض چند روز ریزش کرد (البته اگه اجازه ریزش بیشتر بدن باز هم جا داره). توی ایران شخصیتی پیدا کنید که بتونه انقدر تاثیرگذار باشه روی اقتصاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
جهت اطلاع بکم که تو ایران کم شخصیت های تاثیر گذار ندارم یه نمونه عرض کنم خدمتتون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی.یادتون رفته روز شهادتشون بازارهای جهانی ریزش کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
آلبانی هواچطوره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۱۲:۴۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ترامپ هیچ حسرت نخواهد کشیذ اصلا برای او مهم نبود فقط نیخواست دیگران را تحقیر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
فعلا از سوزشش ميخواد تا روز آخر که از کاخ سفيد ميره تحريم بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خاک تو سرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ظلم و ظالم مثل تو و امثال تو در دنیای خداوند هیچ جایگاهی ندارید و نخواهید داشت و بدانید به زودی سرگذشت قارون و فرعون در انتظارتان است و خداوند از ظالمان و ستمگران انتقام گیرنده است و از ظلم و ستم تو و امثال تو در دنیا و آخرت نخواهد گذشت و به سزای اعمالتان خواهید رسید
ان ربک لبالمرصاد
براستی که پروردگارت در کمین ظالمان و ستمگران است
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۳۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
این سگ زرد نباید همینجوری رها شه باید خودشو توله های زنجیریش تقاص خون سردارمونو بدن. پس بهترین کار اینه که دنبال پوشک بزرگسال بگردن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
خوب ترامپ حالا آماده مرگ برای شهادت حاج قاسم سلیمانی است باید او را کشت حالا که قدرت ندارد
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ترامپ بعد از ریاست جمهوری تحت مراقبت اداره امنیتی آمریکاست مگه الکیه کشته بشه خخخخ امان از سادگی شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
فشار حداکثری به خود ترامپ آمد از این فشار حال کن تو در زباله دانی تاریخ جا پیدا کردی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۳۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
چطوری ترررررامپی؟؟؟؟
خخخخخخخخ هههههههه
Iran (Islamic Republic of)
زمان ب
۱۲:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
کاش به جای پوشش دادن صفر تا صد انتخابات آمریکا و امید به پیروزی آقای بایدن و شکست آقای ترامپ که مسئله ی خارجی هست، مسائل و مشکلات داخلی رو پوشش میدادین و دل به اتحاد کشوری میدادیم.
نه اینکه هر روز خبر از گرونی و اینکه مقصر کیه چند تا دلال خرده پا که دستگیر شدن و فردا باز هم گرونی.
الاًن چی؟ ملت چشم امیدشون به جای مسئولین شده آقای بایدن.
Iran (Islamic Republic of)
اباصلت
۱۲:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
از این تحلیلهای عامیانه چه سودی به کشور می رسد . بفرمائید که ترامپ چه بر سر این کشور آورد با نابودی اقتصاد کشور چه خانواده ها که نابود نشدند و چه چه .......
حالا جنگ نکردن و مذاکره نکردن شجاعت و زرنگی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ما چاره اي جز مقاومت نداشتيم نداريم و نخواهيم داشت .اگر وا بديم دشمن براي هميشه از ابزار تحريم بر عليه ما استفاده مي کرد.جنگ تحميلي بد بود سخت بود اما يه خوبي داشت .کشور رو بيمه کرد در برابر تهاجم خارجي .ديگه هيچ دولت خارجي اي گزينه جنگ رو امتحان نمي کنه با تحريم ها هم بايد همينکارو بکنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
خون سردار سلیمانی گرفتش
البته سر قضیه جرج فلوید هم مردم آمریکا خیلی علیه اش جبهه گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
این مردم ایران هستند که حسرت یه زندگی خوبو دارند و مسببان ان در محضرخدا باید جوابگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
غلط کرده هرکی مذاکره باخت و همش باخت انجام بده بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۱:۵۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
و حسرت بزرگی که به دل ملت، ماند. ارزانی و رفاه که هرگز به آن دس نمیابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
با رفتن ترامپ خبيث به اون هم ميرسيم .چي بر سر ما اومده ؟؟ ما مسلمونيم .ارزاني و رفاه رو بايد از خدا بخوايم .خدا ترامپ ملعون رو نميتونه از کاخ سفيد نعوذ بالله بيرون کنه ؟ فعلا يه ويروس کوچيک نشون داد ترامپ تو مستحکم ترين پناهگاه ها هم باشه طبق وعده خدا از خشم الهي در امان نخواهد بود (بلاتشبيه که کرونا رو خشم الهي بدونم فقط يک مثال بود)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
در دو هفته اخیر فقط از این تیتر خوشم آمد مرتیکه از خود متشکر میگفت ایرانیها برای مذاکره با من سر و دست خواهند شکست فقط میتونم بگم شتر در خواب دیده بود پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
بای بای ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
امیدوارم بایدن در اولین قدم تمام آقازاده ها البته انترزاده ها رو از امریکا پرت کنه بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
بازهم مثل همیشه/ ایران برنده میشه/ چهل ساله که امریکا به هر دری میزنه تا ایران رو واداربه تسلیم وسازش کنه،اما بازهم مثل همیشه / ایران برنده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۴۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
صادق ترین سیاستمدار و رهبر ی بود که تو نیم قرن اخیر دیدم
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۳:۰۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
صادق یعنی دارای صدق و راستی
حال انکه طبق گفته کارشناسان آمریکایی- ترامپ چند صد هزار دروغ به خورد جهانیان من جمله آمریکایی ها داده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
واقعا به هرچی وعده داده بود عمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اخی گناه داره تماس بگیرید میخوای بریم بدرقه اش آب برزیم پشت پاش خخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
توطئه علیه ترامپ بود
آخرین اخبار