در پی کاهش قیمت زعفران، زعفران کاران تایبادی یک و نیم هکتار زمین زیر کشت زعفران خود را تخریب کردند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود تنها معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد گفت: با توجه به روز‌های اوج برداشت زعفران زمین داران این محصول در بخش میان ولایت به دلیل کاهش قیمت زعفران دست به تخریب یک و نیم هکتار زمین‌های زیر کشت خود زدند.

او  افزود: زعفران کاران این بخش تصمیم به شخم زدن زمین‌های خود و اقدام برای کاشت گندم و جو کردند.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: افزایش هزینه‌های تولید و جمع آوری زعفران در زمان برداشت و کاهش قیمت محصول موجب شده است این محصول توجیه اقتصادی برای کشاورزان نداشته باشد و کارشناسان خسارت وارد شده تخریب کشتزار‌های زعفران را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

تنها بیان کرد: نیرو‌های کارگر برای چیدن و تمیز کردن هر کیلو گل زعفران ۲۰۰ هزار ریال نرخ تعیین کرده‌اند در حالی که در روز‌های گذشته قیمت هر کیلو گل زعفران در بازار‌های تایباد ۳۰۰ هزار ریال بود ااز این رو جمع آوری این محصول در اراضی کشاورزی سودی برای کشاورزان ندارد.

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: هم اکنون تایباد با بیش از ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار زیر کشت زعفران از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی محسوب می‌شود که با روند کنونی و تمایل نداشتن کشاورزان به برداشت محصول زعفران، تولید این محصول امسال در شهرستان تایباد کاهش پیدا کند.

شهرستان تایباد ۴۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی با بیش از هفت هزار بهره بردار دارد که پارسال بیش از ۲۵ تن زعفران خشک در این شهر تولید شد.
 
انتهای پیام// د.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار