هورمزد یعقوبی نژاد، دبیر دپارتمان حقوق ورزشی مرکز وکلا گفت: بی توجهی به شرایط کشور، بزرگترین مشکلی است که ما در بستن قرارداد‌ها با آن مواجه هستیم.

هورمزد یعقوبی نژاد، دبیر دپارتمان حقوق ورزشی مرکز وکلا در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه افتتاح اولین دپارتمان حقوق ورزشی کانون وکلا اظهار کرد: امروز اتفاق بزرگی در عرصه ورزش کشور رخ داده است، به این صورت که از اولین دپارتمان حقوق ورزشی، متشکل از وکلا، کارشناسان رسمی و فعالان حوزه حقوق ورزشی رونمایی شد. ارتباطات فراوانی نیز با باشگاه‌ها و فدراسیون‌های مختلف گرفته شده است. متخصصانی در حوزه آموزش و پژوهش به ما اضافه شده اند و امیدواریم که بتوانیم در این عرصه تاثیرگذار باشیم.  

او در خصوص شکست نماینده‌های مختلف حقوقی ایران در مجامع بین المللی، عنوان کرد: ما نشست‌های مختلفی را درباره قرارداد‌های مختلف از جمله قرارداد ویلموتس برگزار کرده ایم. ما در عرصه‌های مختلفی از جمله نگارش و اجرای قرارداد و مشاوره بعد از آن، مشکل داریم و این مشکلات کم نیستند. بی توجهی به شرایط کشور، بزرگترین مشکلی است که ما در بستن قرارداد‌ها با آن مواجه هستیم. وقتی نمی‌توانیم رقم قراردادها را منتقل کنیم، چرا باید با چنین تعهدات مالی بالایی آن ها را امضا کنیم. چرا فکر چگونگی پرداخت رقم قرارداد را نمی‌کنیم؟ اگر امروز با مشکلی مواجه نشویم، حتما فردا مشکلات جدی تری در پیش خواهد بود.

یعقوبی نژاد در خصوص این که نحوه کمک دپارتمان حقوق ورزشی به باشگاه‌ها چگونه خواهد بود، بیان کرد: ما به شکل‌های گوناگون در حال کمک هستیم؛ جایی که ارتباطات صمیمانه تری وجود داشته است ما موضوع را اعلام کرده و با استقبال باشگاه‌ها نیز رو به رو شده ایم. باشگاه‌ها بلافاصله نمایندگانی را معرفی کرده اند. ما از هیچ کمکی به ورزش کشور دریغ نخواهیم کرد.

او در خصوص فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان،گفت: پیشنهادی که به فدراسیون‌ها داده ایم این است که فرم‌های خود را با ما به اشتراک بگذارند تا نظرات متخصصان را جمع کنیم. اگر آن‌ها موافقت کنند اصلاح صورت می‌گیرد، اما در غیر این صورت پافشاری مسئولان در اجرای یک سیستم غلط نمایان خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار