اعطا گفت: تکراری بودن نام بن‌بستی در یک گوشه شهر به چه چیزی لطمه می زند که نام آن را تغییر می دهیم؟

گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در جریان بررسی مصوبات کمیسیون نام‌گذاری که در جلسه علنی شورای شهر برگزار شد گفت: رویکرد تغییرات مستمر در نام معابر تهران، هویت شهر را با چالش مواجه می‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: تغییر نام ها در برخی موارد به لحاظ هویتی سبب می‌شود که مردم در شناخت شهر دچار سردرگمی شوند.
وی با اشاره به تغییر نام یک کوچه بن بست اظهار کرد: تکراری بودن نام بن‌بستی در یک گوشه شهر به چه چیزی لطمه می زند که نام آن را تغییر می دهیم؟ آن هم نامی که بعد از گذشت سال ها در اذهان اهالی محل ثبت شده است.

اعطا اظهار کرد: اگر نام شهیدی را بر معبری می گذاریم، اما اهالی محل همچنان همان نام قدیم را می گویند و برای نام جدید پذیرش ندارند، آیا ما با این کار موجب بی حرمتی به نام شهید نشده‌ایم؟

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: کمیسیون نامگذاری به سمت اصلاح و هرس اسامی در شهر حرکت کند، نه این که هر بار با لیست انبوهی از تغییر نام ها مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه مردم با برخی از نام‌ها به لحاظ فرهنگی تعلق خاطر دارند، گفت: بنابراین نباید آن دسته از اسامی که در اذهان تثبیت شده را نباید تغییر دهیم .

اعطا در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون نامگذاری یکی از کمیسیون‌های فعال شورا است، اما موضوع من بر سر رویکردها و سیاستهایی است که به لحاظ فرهنگی و هویتی چالش آفرین هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار