تصمیم ارتش ملی لیبی برای انحلال گروه های مسلح

ارتش «حفتر» تصمیم دارد تا گروه‌های شبه نظامی در بنغازی را منحل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری الوسط، تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر از ایجاد ساز و کاری برای انحلال گروه‌های مسلح و تخلیه مقرهای آنها در استان بنغازی خبر داد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های شبه نظامی در استان «بنغازی» لیبی به دستور فرمانده کل تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی منحل می‌شوند.

در جلسه روز شنبه اتاق امنیت بنغازی به ریاست ژنرال «عبدالرزاق » رئیس ستاد ارتش نیروهای فرماندهی کل ارتش ملی لیبی توافق‌نامه‌ای برای ایجاد سازوکاری به منظور برچیدن گروه‌های نظامی مسلح و تخلیه مقرهای تحت کنترل آنها منعقد شد.

همچنین در بیانیه منتشر شده در مرکز رسانه‌ای ستاد کل ارتش شرق لیبی در صفحه فیس بوک آمده است یک نیروی مشترک نظامی و امنیتی برای اجرای تصمیمات صادر شده توسط اتاق در مورد اجرای قانون و حاکمیت عدالت را مورد بررسی قرار خواهد داد و شرکت‌کنندگان در آن درباره اجرای فوری تصمیم‌های اتخاذ شده در این جلسه توافق کردند.

در این نشست که در مقر اتاق امنیتی بنغازی در ساختمان اداره اطلاعات فرماندهی کل برگزار شد، «ابراهیم ابوشناف» وزیر کشور دولت موقت شرق لیبی و «ونیس شکری» رئیس کل امنیت بنغازی و شماری دیگر از مقامات امنیتی و اطلاعاتی این استان حضور داشتند.

ریاست ستاد نیروهای فرماندهی کل بنغازی روز چهارشنبه از تشکیل یک اتاق امنیت منطقه بنغازی به ریاست «عبدالرازق الناظوری» رئیس ستاد کل ارتش شرق لیبی خبر داد. این اتاق امنیتی به دستور خلیفه حفتر فرمانده نیروهای فرماندهی کل(تشکیلات ارتش ملی لیبی) تشکیل شده است.

بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی و پایگاه تشکیلات ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» یک افسر سابق حکومت قذافی است که طی دو سال اخیر با دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس وارد درگیری نظامی شده بود

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار