اوضاع کرونای خراسان جنوبی بحرانی است

آمارهای صعودی مبتلایان و جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی نشان می دهد که اوضاع کرونا در استان بحرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه اوضاع کرونا در استان بحرانی است، گفت: آمار بالای روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر فوتی در استانی که ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اصلا شرایطی عادی را نشان نمی‌دهد.

او با بیان اینکه شرایط کرونا هم برای مردم و هم برای دولت کاهش درآمد‌ها و افزایش هزینه‌ها را به دنبال دارد افزود: ضمن حفظ سلامت مردم، باید تلاش کنیم تا دراین شرایط آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا نکند.

ملانوری گفت: اگر میخواهیم به مسائل و مشکلات خاص کرونا فائق آییم، چاره‌ای جز مدیریت محلی و بومی نداریم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در این شرایط خاص نباید منتظر ابلاغ‌ها از سوی ستاد ملی مقابه با کرونا بمانیم، لذا باید از اختیاراتی که به ما در استان به عنوان نماینده عالی دولت داده شده استفاده کنیم.

او گفت: باید با یک خرد جمعی و بارش افکار در قالب یک مدیریت بومی و محلی برای مقابله با کرونا، با دادن پیشنهادات اصولی و همه جانبه یک تصمیم قاطع بگیریم تا از این بحران عبور کنیم.


بیشتر بخوانید


ملانوری گفت: با تشکیل یک قرارگاه متناسب با شرایط استان کمیته‌ها فعال شوند و دستگاه‌های اجرایی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، تولید و اصناف پروتکل‌های لازم را وضع و به جلسه بعدی ستاد استانی مقابله با کرونا بیاورند.

ملانوری با ملزم کردن شهرداران و دهیاران در مورد مدیریت تجمعات در آرامستان‌ها گفت: در خصوص محدودیت در آرامستان‌ها تجمع بالای ۱۰ نفر ممنوع و عواقب سوء مدیریت آن متوجه شهرداران و دهیاران است.

در این جلسه مطرح شد ۱۶ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا می توانند با مراجعه به ۱۰ موسسه و بانک عامل تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.