قاسم پور گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی، با اعمال محدودیت ها، تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها در برون رفت از بحران کروناویروس به کمک تیم درمانی بیایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در جمع اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس اظهار کرد: فرمانداران، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز می‌توانند با اعمال محدودیت ها، تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها به کمک تیم بهداشتی درمانی بیایند.

او افزود: با درایت و مدیریت لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اقدامات مطلوبی در مراکز درمانی استان اتفاق افتاده و همچنین با مدیریت استاندار فارس در سطح استان اقدامات مناسبی برای حفظ سلامت مردم انجام شده است.

عبدالرضا قاسم پور ادامه داد: بیش از ۸ ماه است که همه مسئولان استان به صورت شبانه روز درگیر مدیریت کروناویروس هستند و در این شرایط سخت و حساس، تجربیات خوبی به دست آمده که باید از این تجربیات و فرصت‌ها برای تامین سلامت مردم استفاده کرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه این ویروس خشن‌تر شده و با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، محدودیت‌ها اعمال می‌شود، اظهار کرد: تصمیمات ابتکاری بسیار خوبی در استان فارس به نفع سلامت مردم گرفته شده است.

او بیان کرد: در چند روز اخیر با همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود ۵۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستان‌های استان اضافه شده است، اما هنوز بیمارانی هستند که در لیست انتظار بیمارستان‌ها قرار دارند، قدرت سرایت بیماری بالا رفته است و مردم نیز نسبت به گذشته، دستورات بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند و این افزایش تخت‌ها و تجهیزات و امکانات و تلاش مجموعه بهداشت و درمان در حفظ سلامت و نجات جان بیماران بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

قاسم پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سه مولفه سلامت، امنیت و اقتصاد و معیشت مردم، گفت: باید مسوولان دستگاه ها، ادارات و سازمان ها، توجه به این سه مولفه را در اولویت فعالیت‌ها و تصمیمات خود قرار دهند.

او روند رو به افزایش موارد ابتلا در شهرستان‌ها را موجب اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در برخی شهرستان‌ها برشمرد و افزود: لازم است فرمانداران با جدیت، مصوبات ملی و استانی را در ادارات و دستگاه‌های تحت پوشش اجرا کنند.

قاسم پور انجام بالای تست‌های تشخیصی کرونا، درمان بیماران، مدیریت کنترل بیماری، تشدید بازرسی‌ها و نظارت ها، طرح فاصله گذاری هوشمند و حجم بالای ارایه خدمات بهداشت و درمان را از جمله موفقیت‌های استان فارس نسبت به سایر استان‌های کشور برشمرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: لازم است اطلاع رسانی در افکار عمومی در خصوص علت اعمال محدودیت‌ها صورت بگیرد و مردم استان فارس آگاه باشند اعمال محدودیت‌ها برای حفظ سلامت مردم است.

او یکی از دستاورد‌های خوب استان فارس را انجام تست تشخیصی کروناویروس که از مرز ۵ هزار نمونه عبور کرده و این را موفقیتی بی نظیر در کشور خواند که تلاش و ایثارگری مجموعه بهداشت و درمان استان را نشان می‌دهد و نتیجه این امر، شناسایی به موقع بیماران مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹ بوده است.

مدیران دستگاه‌های اجرایی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی الگو باشند

قاسم پور تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی الگو باشند و نظارت ویژه بر کارکنان و واحد‌های تحت پوشش در زمینه رعایت دستورات بهداشتی در برابر کرونا داشته باشند، هرگونه تجمعات مغایر با دستورات بهداشتی، مراسم ختم و عروسی ممنوع است و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

او توصیه کرد: با توجه به استمرار کروناویروس، با فراهم سازی زیرساخت ها، آموزش مجازی باید در اولویت دستور کار‌ها باشد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با داشتن تیم قوی بهداشت و درمان استان و همدلی، اتحاد و انسجام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همه باید برای تجدید قوای تیم‌های درمانی و مجموعه سلامت فارس، کمک کنیم.

راهی به غیر از اعمال محدودیت‌ها نداریم

قاسم پور اظهار کرد: بیماری خطرناک‌تر شده و مقابله با آن کاری سخت و طاقت فرسا است، در این مسیر راهی به غیر از اعمال محدودیت‌ها نداریم و انتظار نداشته باشیم مجموعه بهداشت و درمان به تنهایی برای سلامت مردم پای کار باشد، همه مسئولان ادارات، سازمان ها، ارگان ها، ادارات و نهاد‌های دولتی و غیردولتی باید برای یاری به مدافعان سلامت گام بردارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین در خصوص تشکیل قرارگاه عملیاتی، کمیته اجرای نظارت، بازرسی و پیگیری مصوبات، بسته‌های حمایتی و معیشتی، ناوگان حمل و نقل، مصوبات کشوری، استفاده از ظرفیت خیرین، ضدعفونی معابر و مکان‌های پرتردد، توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار