معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند از اجرای طرح مصباح‌الهدی با محوریت شناخت امام سجاد(ع) در مدارس نهاوند خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،نسرین ساکی,معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت: به منظور معرفی سیره عملی امامان معصوم(ع) طرح مصباح‌الهدی با محوریت امام سجاد(ع) در مدارس نهاوند اجرا می‌شود.

او بیان کرد: به این منظور مسابقات فرهنگی و هنری در رشته های نقاشی، دلنوشته، شعر، مقاله، وبلاگ‌نویسی، تولید محتوا در شبکه آموزشی شاد، خوشنویسی در قالب زندگانی، سیره عملی و دعای صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند در پایان عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی فعالیت مدارس برخی از این مسابقات در بستر فضای مجازی انجام شده و دانش آموزان و فرهنگیان می توانند آثار خود را تا پایان فروردین ماه تحویل معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش نهاوند دهند.

ساکی ادامه داد: با توجه به اینکه شناخت سیره های عملی و زندگانی ائمه اطهار(ع) می‌تواند نقش مهمی در الگوسازی برای جوانان داشته باشد لذا طرح مصباح الهدی با هدف امام‌شناسی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند افزود: مکتب شیعه افتخار دارد اصول و مبنای خود را بر امواج خروشان سیره و سنت نبوی و ائمه اطهار قرار داده و باید آن را در بین کودکان و نوجوانان تبیین و تشریح کنیم.

ساکی گفت: امامان شیعه به عنوان رهبران جامعه اسلامی تلقی می شوند، بنابراین باید بخشی از وقت خود را به کسب شناخت آنها قرار دهیم.

او اضافه کرد: آگاهی نسل جوان نسبت به سیره ائمه اطهار(ع) یک وظیفه اصلی است و سرمایه گذاری در این عرصه اهمیت دارد زیرا معرفت نسبت به امامان(ع) باعث رفع مشکلات می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند افزود: به این منظور آموزش و پرورش شهرستان نهاوند طرح شناخت و معرفی سیره امام سجاد(ع) را در طول سال تحصیلی جاری در دستور کار خود قرار داده و تلاش دارد تا بخشی از زوایای زندگی و سیره عملی آن امام رئوف را در قالب برنامه های مختلف برای دانش آموزان بیان کند.

ساکی برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری را از جمله برنامه‌های در دست اقدام این اداره با هدف معرفی سیره عملی امام سجاد(ع) ذکر کرد و افزود: صحیفه سجادیه به عنوان یک اثر تربیتی و گنجینه ای ماندگار از امام چهارم شیعیان است که بسیاری از آموزه‌های دینی، اخلاقی و اجتماعی در آن وجود دارد بنابراین انتقال مضامین آن به دانش‌آموزان می تواند بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه امروز را برطرف کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.