مدیر امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب از آغاز کوچ پاییزه عشایر این شهرستان‌ها باتوجه به سردشدن تدریجی هوا به مناطق قشلاقی و گرمسیر غرب کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار بهرامی مدیر امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب جمعیت عشایر کوچ رو قصرشیرین یک هزار و ۵۹۰ خانوار با ۹ هزار و ۵۱ تن جمعیت و عشایر سرپل ذهاب را ۲ هزار و ۴۳۱ تن در قالب ۱۴ هزار و ۴۴۴ تن اعلام کرد.

او گفت : از عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب می‌توان به ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران و کرند، قلعه شاهین و ثلاث باباجانی نام برد که در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستا‌های کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر می‌شوند.

عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب بیش از ۵۰۰ هزار راس دام دارند

مدیر امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب گفت: عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجموع ۵۰۰ هزار و ۴۰ راس دام دارند که ۲۱۴ هزار راس آن متعلق به عشایر قصرشیرین و ۳۲۶ هزار راس متعلق به عشایر سرپل ذهاب است.

بهرامی گفت: عشایر قصرشیرین در مجموع سالیانه یک هزار و ۱۷۲ تن گوشت، ۳۲۱ تن پشم و ۳۴۱تن شیر و عشایر سرپل ذهاب نیز با در اختیار داشتن ۲ هزار و ۶۱۵ تن گوشت، ۳۴۱ تن شیر و ۳۲۱ تن الیاف تولید می‌کنند.

مدیر امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب افزود: تهیه مواد خوراکی، مواد شوینده، آرد و تعمیر و مرمت راه روستایی و ارایه خدمات بهداشتی و آموزشی با همکاری بهداشت و آموزش و پرورش از خدماتی است که از سوی این نهاد به عشایر منطقه ارایه می‌شود.

بهرامی از رانندگان خواست با توجه به آغاز کوچ عشایر و عبور آن‌ها از راه‌های حوزه استحفاظی، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.