رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم عنوان کرد؛

کمبود پایگاه اورژانس از مهم‌ترین مشکلات قم است

شهیدی فرسایش نسبی ناوگان آمبولانس،کمبود پایگاه در شهر و جاده و ناکافی بودن نیروی انسانی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی اورژانس پیش بیمارستانی قم عنوان کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، محمد شهیدی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: این کمبود‌ها با توجه به استاندارد‌های در نظر گرفته شده برای فاصله بین پایگاه‌ها و نیرو‌های عملیاتی مستقر در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ برآورد شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: با توجه به این‌که قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است، باید نگاه به ساختار و توسعه این استان ملی باشد تا با کمبود‌ها و تبعات آن مواجه نشویم.

او اضافه کرد: یک پایگاه جاده‌ای جدید در روستای دستگرد بخش کهک طی روز‌های آینده به مجموعه پایگاه‌های استان اضافه خواهد شد.

به گفته شهیدی، تعداد کارکنان عملیاتی اورژانس باید متناسب با دشواری کار آنان و تعداد ماموریت‌های اورژانس قم و با نگاه به آینده افزایش یابد.

او ادامه داد: کمبود نیروی انسانی باعث افزایش ساعات کاری و شیفت کارکنان می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند در کیفیت ماموریت‌های انجام شده در استان موثر باشد؛ هر چند تلاش کارکنان این مرکز تاکنون بر حفظ این کیفیت بوده و هست.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم تاکید کرد: امکاناتی که برای استان قم در نظر گرفته می‌شود باید با توجه به شرایط این استان از نظر جمعیت آماری مقیم و شناور، به‌ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی که احتمال وقوع تصادف و حادثه را افزایش می‌دهد و نیز برگزاری مناسبت‌های مختلف باشد.

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم با بیان این‌که در حال حاضر ۲۷۰ نیروی عملیاتی در پایگاه‌ها و ۴۰ نیروی کارشناس در مرکز فرماندهی و ارتباطات به‌صورت شبانه‌روزی و شیفتی مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: پشتیبانی از این پایگاه‌ها و نیرو‌ها که در اقصی نقاط استان پراکنده هستند وجود ستاد پشتیبانی هماهنگ را که همانند نیرو‌های عملیاتی آماده به خدمت شبانه‌روزی باشند، طلب می‌کند.

شهیدی فرسایش نسبی ناوگان آمبولانس، کمبود پایگاه در شهر و جاده و ناکافی بودن نیروی انسانی برای به‌کارگیری در پایگاه‌های جدید را مهم‌ترین مشکلات پیش روی اورژانس پیش بیمارستانی استان عنوان کرد و خواستار مشارکت همه دستگاه‌های استان خصوصا مدیران حوزه بحران و خیران سلامت در رفع این مشکلات شد.

اورژانس قم با ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، ۴۳ آمبولانس فعال، یک پایگاه هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان می‌باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار