مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تاکنون نزدیک به یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا گفت: ۱۵ بانک، مسئولیت پرداخت تسهیلات کرونا را برعهده دارند که تا کنون نزدیک به یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده پرداخت شده است.

او همچنین افزود: اجرای همزمان سه طرح پرداخت یارانه دستمزد، مشوق بیمه‌ای و کارورزی موجب تسهیل فرایند جذب بیکاران و اشتغال در استان شده است.

رحیمی جهت حمایت از بخش خصوصی در امر اشتغال گفت: این طرح‌ها با رویکرد تسهیل و حمایت از جذب دانش آموختگان‌دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی و با تخصیص اعتبار از سوی دولت در حال اجرا است.

او افزود : طرح کارورزی یکی از برنامه‌های حمایتی دولت از اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است که پس از سپری شدن دوره سه ماهه مهارت‌آموزیِ فارغ‌التحصیلان در واحدهای تولیدی، در صورت به کار گیری آنها توسط کارفرمایان مبلغ حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال از سوی دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: عدم مشمولیت قانون‌کار به جهت رویکرد آموزشی طرح کارورزی در دوره سه ماهه مهارت‌آموزی و پرداخت هزینه آموزش تا مبلغ ۲۰ میلیون ریال به کارورز توسط دولت در طول دوره مهارت‌آموزی از دیگر مشوق‌های لازم جهت تسهیل امر اشتغال است.

او افزود: طرح یارانه‌دستمزد نیز یکی دیگر از حمایتی دولت برای اشتغال افراد با مدرک دیپلم به بالا است که در اجرای آن، ۳۰ درصد دستمزد مصوب شورای عالی کار تا یک سال به ازای جذب نیروی شغل اولی از سوی دولت به کارفرما پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه سهمیه استان از این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است، گفت: کارفرمایان در صورت جذب افراد بیکار شده به علت شیوع کرونا، از مشوق طرح یارانه دستمزد هم بهره‌مند می‌شوند.

او همچنین افزود: طرح مشوق بیمه‌ای آخرین طرح دولت جهت حمایت از اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه با پرداخت مبلغ حق بیمه به کارفرمایان به مدت ۲ سال در ازای جذب نیروی کار دانشگاهی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.