نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: برخی طرح‌ها و پروژه‌ها بایستی سالها قبل شروع و تمام می‌شد تا امروز شاهد توسعه چابهار می‌بودیم به همین سبب باید طرح‌های در دست اجرا هرچه سریعتر تکمیل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت الله مصطفی محامی  نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان در گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری و قصرقند در سالن کوثر کوی بندرچابهار اظهار داشت: همه علما برای مشکلات مردم تلاش کنند علیرغم اینکه خدمات و اقدامات خوبی بعد از پیروزی انقلاب تاکنون انجام شده و قابل مقایسه با قبل نیست اما با این وجود خیلی از پروژه‌ها باید ۱۰ سال قبل شروع و تمام می شد تا امروز شاهد توسعه بیشتر می بودیم و برخی پروژه ها خیلی دیر شروع شده که نیاز به تسریع در تکمیل و اتمام آنها است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با اشاره به توطئه های دشمنان علیه اسلام گفت: دشمنان اسلام هر روز به نحوی از جمله قرآن سوزی، حجاب، کاریکاتور و دهها مورد دیگر به اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) توهین می کنند.

ویاوگرامی (ص) امور جامعه را انجام دهند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: علما باید نقش خود را به خوبی در راستای وحدت ایفا کنند و جهت گیری آنان طبق رهمنودها و روش های پیامبر (ص) باشد تا کامیاب و موفق شوند.

او افزود: دلسوزی پیامبر اسلام (ص) در رسیدگی به مشکلات و سایر امور مردم بی نظیر بوده و با همه مردم با محبت و صمیمیت برخورد می کردند و همه این موارد را برای وحدت و انسجام جامعه انجام می دادند، امروز باید علما راه آن بزرگوار را با همه توان و هستی و خدمتگزاری به خلق خدا ادامه دهند.

آیت الله محامی گفت: پیگیری مطالبات و مشکلات مردم بدون احساسات و به صورت عقلانی و در جهت صحیح انجام شود تا شاهد رشد و توسعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: تعداد مساجد، علما، مدارس دینی و خیلی از مراکز دینی در سایه انقلاب اسلامی بیشتر شده است و باید شکرگزار آن باشیم زیرا انقلاب اسلامی متعلق به همه است.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز به خدمات نظام جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: ملت ایران سالهای خوبی را در سایه وحدت و با اخوت وبرادری سپری کرده است.

رحمدل بامری افزود: خدمات ارائه شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و همه می دانیم که چه اقداماتی انجام شده و همه اینها جای قدردانی دارند.

امام جمعه اهل سنت چابهار نیز اظهار داشت: امامان جمعه با حفظ وحدت و برادری امور را پیش برده و به جامعه آگاهی بخشند.

مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: اسلام و مسلمانان نعمت پیامبر اکرم (ص) را دارند و باید با رهمنودها و سخنان و سنت ایشان زندگی را بگذرانند.

اوگفت: مسوولیت امام جمعه انتظارات مردم و مسوولان را بدنبال دارد به همین سبب باید با حفظ وحدت و اخلاق اسلامی این انتظارات را برآورده کرد تا مشکلاتی پیش نیاید.

او تصریح کرد: کفر پایداری ندارد و نمی تواند امنیت را برای جامعه خود تامین کند، از بدبختی چنین جوامعی است که انسانی بی خرد کاریکاتور توهین آمیز چاپ می کند.

امام جمعه اهل سنت چابهار ادامه داد: نام محمد روزبروز در کشور فرانسه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از والدین همن نام را برای فرزندانشان انتخاب می کنند و نشان دهنده گسترش روزافزون دین مبین اسلام و جایگاه اسلام و پیامبر عظیم الشان(ص) است.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر نیز اسلام کامل، پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم را سه نعمت بزرگ الهی برای بشریت دانست و اظهار داشت: اینکه در سایه وحدت در کشور زندگی می کنیم از نعمات خداوندی است و شکرگزار آن هستیم.

مولوی عبدالله وحیدیفر افزود: نباید به یهود اعتماد کنیم همانطور که همه می دانند قرآن یک کتاب کامل است و علم به قرآن و تابع بودن آن ضروری است تا کامیاب شویم.

او ادامه داد: علمای سیستان‌وبلوچستان، کردستان و دیگر مناطق ایران در ابتدای پیروزی انقلاب ندای وحدت و همبستگی با انقلاب سردادند و همانطور که امام راحل از یهود دوری می کردند ما نیز همانگونه هستیم.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر تصریح کرد: یهودیت همیشه از اسلام شکست خورده و ما باید همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری عمل می کنند به دشمن اعتماد نکنیم و با وحدت زندگی کنیم.

امام جمعه اهل سنت روستای عورکی نیز اظهار داشت: مدارس دینی و نمازهای جمعه و جماعت در ایران اسلامی با امنیت و وحدت در حال برگزاری است و این جای شکر و قدردانی دارد.

مولوی عبدالرحمن ترنجزر گفت: اهل سنت و تشیع در سایه نظام اسلامی ایران با اخوت زندگی می کنند باید قدر چنین وحدتی را بدانیم.

در پایان این گردهمایی احکام ۸۴ امام جمعه جنوب سیستان‌وبلوچستان از سوی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان به آنان اعطا شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار