باتولید شیشه مشجر سولار در استان مرکزی ایران در جمع ۵ کشور تولید کننده این محصول در دنیا قرار گرفته است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با بهره برداری از کارخانه تولید شیشه مشجر سولار در شهرک صنعتی کاوه ساوه ایران به جمع ۵ کشور تولید کننده این محصول در دنیا قرار گرفته است.

رحیمی مدیر دپارتمان شیشه گروه صنعتی کاوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری ارزی ۳ میلیون یورویی و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی  با حداکثر توان داخلی طراحی، ساخت و نصب به بهره برداری رسیده است.

رحیمی افزود: شیشه مشجر سولاردر پنل‌های خورشیدی کاربرد دارد و به دلیل نقش پیچیده و شفافیت بالا، تکنولوژی آن پیش از این تنها در اختیار کشور‌های آمریکا، بلژیک، آلمان و ژاپن بود.

او اضافه کرد: با بهره برداری از این کارخانه ضمن ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی مستقیم و ۵۰ شغل غیر مستقیم سالانه ۳۵ هزار تن شیشه مشجر سولار تولید می‌شود.

مدیر دپارتمان شیشه گروه صنعتی کاوه بیان کرد: محصولات این کارخانه ضمن تامین نیاز ۴ کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در کشور شرایط صادرات و ارز آوری سالانه ۵ میلیون یورویی هم فراهم آمده است.

او ادامه داد: این محصول شیشه‌ای بدلیل شفافیت بالا به غیر از صنایع در تولید انرژی، صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی هم کاربرد فراوان دارد.

خط توليد شيشه سولار كاوه با ظرفيت توليد ۵۵ هزار تن در سال بیست و دوم شهريور ۹۹ به همت مهندسين و كارشناسان داخلی در شهر صنعتی كاوه  ساوه بهره برداری رسید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.