مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آسیب‌های اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدشریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در آیین افتتاح مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان مرکز با بیان اینکه در اجرای قانون و با هدف کاهش جمعیت کیفری امروز در استان سمنان زیرساخت‌های لازم فراهم شده است گفت: طرح استفاده از پابند‌های الکترونیکی در راستای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر زندان‌زدایی است.

ابراهیمی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندانیان و استفاده حداقل از مجازات از مطالبات مهم رهبری است که همواره بر این امر مهم تاکید فراوان دارند ، افزود : این طرح کسانی را که مرتکب جرایم خطرناک یا جرایم درجه یک هستند شامل نمی‌شود.

او با بیان اینکه زندانیان استفاده کننده از پابند، از زندان خارج می‌شوند و فقط در محدوده تعیین شده می‌توانند تردد کنند، گفت: اگر محکوم تدابیر و دستورات قضایی را رعایت نکند در اجرای حکم او تجدید نظر می‌شود.

امید کهربایی مدیرکل زندان‌های استان سمنان نیز گفت: با تشخیص مراجع قضایی از پابند‌های الکترونیک به عنوان مجازات جایگزین حبس استفاده خواهد شد و مرجع قضایی حوزه مجاز حضور فرد را تعیین می‌کند.

او با بیان این که مانیتورینگ این طرح در مرکز استان است گفت: به دلیل شکل قرارگیری پابند به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست، افراد می‌توانند در جامعه حضور داشته باشند و به صورت الکترونیکی مورد نظارت قرار می‌گیرند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان این که مطابق آیین‌نامه، این پابند‌ها برای افراد دارای جرائم سنگین استفاده نمی‌شود گفت:  محکومانی که به حبس‌های زیر یکسال محکوم می‌شوند، به جای گذراندن دوره محکومیت در زندان، با پابند الکترونیک دوره محکومیت را می‌گذراند و حتی این طرح برای متهمین تحت قرار نیز اجرا خواهد شد.

در راستای اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان در اولین روز از آغاز این طرح، یک زندانی با پابند الکترونیکی از زندان شاهرود آزاد شد.
 
انتهای پیام / گ 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار