با بسته اخبار انتظامی امروز ۱۹آبان ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دربسته اخبار انتظامی امروز می خوانیم:

دپوی ۱۵۲ کیلو تریاک در یک منزل مسکونی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف دپوی ۱۵۲ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۵ قاچاقچی موادمخدر در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی با انجام یک سری کار اطلاعاتی و اقدامات پلیسی از دپوی مقادیری مواد مخدر توسط قاچاقچیان در یک منزل مسکونی در شهر کرمان با خبر شدند.

او تصریح کرد: در همین راستا ماموران کلانتری ۱۹ این فرماندهی، منزل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این محل ۱۵۲ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک را کشف و ۵ قاچاقچی را دستگیر کردند.

نشانه‌های خستگی هنگام رانندگی را بشناسیم

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه رانندگان خسته برای درگیر شدن در تصادفات جاده‌ای مستعد‌تر هستند، گفت: می‌توانیم با شناخت نشانه‌های خستگی، از وقوع تصادف جلوگیری کنیم.

سرهنگ علی رضایی بیان کرد: با وجود آموزش‌های جامعی که در زمینه خستگی و خواب آلودگی رانندگان داده شده است، خستگی راننده همچنان بعنوان یک خطر بالقوه در ایمنی ترافیک محسوب می‌شود.

او افزود: شواهد زیادی وجود دارد که رانندگان خسته برای درگیر شدن در تصادفات جاده‌ای مستعد‌تر هستند.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: یکی از این شواهد، تحلیل تصادفات از سوی پلیس است به نحوی که تنها در ماه گذشته یعنی مهرماه امسال، ۴۱ درصد از حوادث رانندگی در حوزه استحفاظی این پلیس بعلت خستگی و متغیر‌های وابسته به آن رخ داده است.

او اظهار داشت: آثار خستگی در موقع رانندگی می‌تواند به صورت کاهش هوشیاری، خواب آلودگی راننده و به خواب رفتن در پشت فرمان خودرو ظاهر شود.

سرهنگ رضایی گفت: مهمترین نشانه‌های خستگی در هنگام رانندگی شامل خواب آلودگی و انحراف از مسیر، عبور بی توجه از کنار علائم راه، سنگین شدن پلک‌ها است.

او احساس بی قراری و زود رنجی و تند مزاجی، شتاب و ترمزگیری غیر معمول و چرت زدن‌های کوتاه و مشکل در حفظ خودرو در بین خطوط جاده را از دیگر نشانه‌های خستگی راننده هنگام رانندگی برشمرد.

رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد: خستگی راننده به خصوص رانندگان وسایل نقلیه سنگین مانند تریلر‌ها و اتوبوس‌ها بسیار خطرناک بوده و در صورت بروز تصادف، صدمات جبران ناپذیری را به خود یا مسافران زده و جان سایر رانندگان را نیز به خطر می‌اندازند.

او خواب کافی را بهترین راه مبارزه با خستگی عنوان کرد و گفت: راننده باید بعد از یک سفر طولانی به قدر کافی بخوابد و برنامه ریزی کند تا در مدت زمانی از روز که به طور طبیعی هوشیار است رانندگی کرده و در طول ساعات مناسب برای خواب به خصوص از نیمه شب تا ۶ صبح از رانندگی اجتناب کند.

سرهنگ رضایی اظهار داشت: راننده باید قبل از شروع سفر، مکان توقف را برنامه ریزی و حداقل هر دو ساعت یکبار توقف کند، از وسیله نقلیه پیاده شود، قدم بزند و کمی نرمش کند، آبی به صورت بزند تا هوشیاری اش افزایش یابد.

کشف ۲۹ کیلوگرم هروئین در شهرستان بافت

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۹ کیلو و ۳۲۰ گرم هروئین در عملیات ماموران کلانتری ۱۳ بخش"بزنجان" شهرستان"بافت" خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران کلانتری ۱۳"بزنجان"هنگام گشت زنی شبانه و پایش محور"بافت-رابر"به یک دستگاه خودروی"هایما"مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از انتقال این خودرو به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی دقیق از آن ۲۹ کیلو و ۳۲۰ گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف آن جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری ۲ متهم و معرفی آنان به مراجع قضایی گفت: پلیس برای ریشه کن کردن معضل مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ نیازمند مشارکت و همکاری همه شهروندان فهیم و مسئولیت پذیر است و در این راه با تکیه بر اقدامات اطلاعاتی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در بافت

فرماندهی انتظامی شهرستان بافت از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در این شهرستان خبرداد.

 سرهنگ بیدشکی، فرماندهی انتظامی شهرستان بافت گفت:در پی اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد نزاع دسته جمعی در خیابان امام خمینی(ره) موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس اطلاعات قرار گرفت وبلافاصله ماموران به محل اعزام شدند.

او افزود:حضور،اقدام به موقع وقاطع عوامل انتظامی شهرستان سبب شد عاملان این درگیری دستگیر وبه همراه پرونده تحویل مقامات قضایی شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار