نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت : خدماتی که مسئولان دانشگاه و پزشکان و پرستاران و نیرو‌های بهداشتی دراین روز‌ها انجام می‌دهند یک جهاد بزرگ و قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسینی کیا نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر مشکل عمده بیمارستان امام خمینی (ره) سنقر و کلیایی کمبود اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی است.

او گفت : تجهیز بخش دیالیز بیمارستان و بازسازی خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی کیا افزود : فراهم ساختن امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان از جمله کیت‌های آزمایشگاهی، ونتیلاتور، مانیتور علائم حیاتی بیماران، دستگاه نوار قلب، تعمییر کنسول اکسیژن بیمارستان و مرتفع ساختن کمبود نیروی انسانی از دیگر مواردی است که نیازمند توجه و پیگیری مسئولان دانشگاه است.

روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : شبکه بهداشت و درمان سنقر یکی از مراکز مهم استان است و بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سنقر یکی از بهترین بیمارستان‌های استان است.

او گفت : این بیمارستان از نظر تعداد متخصص در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. بخش آی سی یو این بیمارستان با ۶ تخت به زودی راه اندازی خواهد شد.

روشنی افزود : دربخش دیالیز بیمارستان‌های استان نسبت بیمار به تخت ۴ و نیم است که این نسبت در بیمارستان سنقر ۳ و نیم می‌باشد و نسبت به استاندارد کشوری که ۵ است در وضعیت خوبی قرار دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشکلات دستگاه‌های دیالیز این بیمارستان رسیدگی خواهد شد.

کریمی مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقر و کلیایی گفت : از آغاز اپیدمی تا کنون بیش از ۱۴۰۰ بیمار در شهرستان سنقر و کلیایی به کرونا مبتلا شده اند و در حال حاضر ۶۰ نفر کرونایی در بیمارستان سنقر بستری هستند و ۳۴مورد فوت در اثر ابتلای قطعی به کرونا در این شهرستان ثبت شده است.

او گفت : مشکل عمده شهرستان کمبود اکسیژن برای درمان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان است.

کریمی افزود : در حال حاضر ۱۱۳ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری توسط دانشگاه در اختیار بیمارستان قرار گرفته و تعداد قابل توجهی نیز کپسول اکسیژن ۱۰ و ۲۰ لیتری نیز در اختیار بیمارستان قرار دارد، اما با این وجود با کمبود اکسیژن مواجه هستیم.

او افزود : ظرفیت دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان نیز ۲۲۰ لیتر است که به تازگی و با هزینه ۱۱۰ میلیون تومان بازسازی و مورد استفاده قرار گرفته است. اما به دلیل افزایش بیماران کرونایی بیمارستان، نیاز به یک دستگاه دیگر نیز است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.