کارشناس داوری گفت: کمیته داوران سال گذشته تصمیم به کنار گذاشتن فغانی گرفته بود، اما تاج قبول نکرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خسروی کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با کنار گذاشتم فغانی از لیست بین المللی داوران کشورمان اظهار داشت: خبر کنار گذاشته شدن علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی ایران بسیار هولناک بود. کلاس داوری فغانی در حدی بود که fifa و afc قبول داشتند. فغانی بدون شک نامزد داوری در فینال جام جهانی بود.

او درباره قانون فیفا برای قرار گرفتن یک داور در لیست بین المللی گفت: فردی که در لیست بین المللی داوران یک کشور قرار می‌گیرد باید فصل گذشته در لیگ داخلی قضاوت کرده باشد. آیا ما از فغانی خواستیم که در لیگ کشورمان داوری کند؟

کارشناس داوری کشورمان ادامه داد: داوران بسیاری در کشور‌های دیگر قضاوت کرده اند، اما به عنوان نماینده کشورشان در جام جهانی حضور داشتند.

خسروی در خصوص آغاز زمان کنار گذاشتن فغانی بیان کرد: پروژه کنار گذاشتن فغانی از سال پیش شروع شده بود. کمیته داوران سال گذشته تصمیم به کنار گذاشتن فغانی گرفته بود، اما تاج قبول نکرد.

او افزود: امروز با ۲ نفر از اعضای کمیته داوران صحبت کردم، آن‌ها هم از لیست اعلام شده تعجب کرده بودند. نمی‌گویم داورانی که در لیست هستند نباید شانسی برای بازی‌های بین المللی داشته باشند.

کارشناس داوری کشورمان در پایان گفت: در حال حاضر شانس کشور‌های دیگر را برای داشتن نماینده در جام جهانی را بالا بردیم. فرصت برای بازگرداندن فغانی وجود دارد، اما امیدوارم فرصت سوزی نکنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار