وزارت دفاع روسیه نیرو‌های حافظ صلح خود را به منطقه مورد مناقشه قره‌باغ اعزام می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های حافظ صلح این کشور به زودی در منطقه قره باغ مستقر خواهند شد.

پس از بیانیه مشترک در مورد پایان دادن به درگیری‌ها در قره باغ قره باغ، وزارت دفاع روسیه اوایل روز سه شنبه اعلام کرد نیرو‌های حافظ صلح روسی با هواپیمای ایل -۷۶ از فرودگاه اولیانوفسک عازم قره باغ می‌شوند. بنا به تاکید وزارت دفاع روسیه، مرکز فرماندهی نیرو‌های حافظ صلح روسیه در پایتخت قره باغ به منظور نظارت بر عملیات ایجاد صلح ایجاد خواهد شد.

پیشتر نیز الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد در صورت توافق باکو و ایروان، نیرو‌های حافظ صلح روسیه و ترکیه به مدت پنج سال در منطقه باقی می‌مانند و مدت زمان فعالیت‌های حافظان صلح دو کشور ممکن است دوباره تمدید شود.

کرملین روز گذشته اعلام کرد روسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی را در خصوص پایان دادن به درگیری‌ها در قره باغ به امضا رسانده اند. همزمان ولادیمیر پوتین اعلام کرد آتش بس جدید قره باغ از نیمه شب روز سه شنبه به وقت مسکو (ساعت ۲۱:۰۰ روز دوشنبه به وقت گرینویچ) اجرا می‌شود.

این چندمین توافق آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان است که از زمان آغاز درگیری‌های دو کشور در ماه اکتبر تاکنون اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار