موزه ٩٠ساله دانشكده كشاورزى كرج از غنی ترین موزه های جانور شناسی البرز است.

موزه‌‌ای ۹۰ ساله برای لمس طبیعت وحشیحسن شاهمحمدى، البرز پژوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: موزه جانور شناسی استاد جلال افشار در محوطه دانشکده کشاورزی کرج واقع شده است.

شاهمحمدى گفت: در این موزه می توان انواع جانوران و حیوانات از جمله ماهی های مرکب خلیج فارس ،مرجان ها، ستاره‌های دریایی، انواع کنه، پروانه و روتيل را مشاهده کرد.

او افزود: علاوه بر ۵۰ هزار نمونه حشره و پنج هزار نمونه کنه این موزه را به یکی از غنی ترین موزه های حشره شناسی کشور بدل کرده است.

اين البرز پژوه گفت: موزه جانورشناسی کرج تنها به بخش نمایش جانوران و حشرات محدود نیست، بلکه دارای بخش‌های مختلفی همچون آزمایشگاه‌های آموزشی پژوهشی اتاق تاکسیدرمی عکاسخانه و کتابخانه تخصصی نیز می‌باشد.

شاه محمدى افزود: این مجموعه نخستین با نام مدرسه فلاحت فعالیت خود را آغاز کرد و اين موزه جانور شناسى در سال ۱۳۰۹ به همت وزارت کشاورزی و با تلاش استاد جلال افشار در همین محل تاسیس شد .

اين البرز پژوه گفت: از سال ۱۳۲۴ تاکنون موزه جانور شناسى زیر نظر دانشگاه تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد و موزه جانورشناسی کرج دارای دو طبقه و ۱۷ گالری است .

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.