ویلیام بار به دادستان‌های فدرال آمریکا دستور داد درباره تخلفات غیرقانونی انتخابات ریاست‌جمهوری، تحقیق کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا  پس از گذشت چند روز از انتخابات در پی اعتراض دونالد ترامپ و متحدان جمهوری‌خواه او به نتایج انتخابات بدون ارائه هیچ‌گونه مدرکی، با ارسال نامه‌ای از دادستان‌های فدرال خواست تا به این اعتراضات رسیدگی کنند.

نامه بار چندین ساعت پس از ملاقات وی با  میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای جمهوری‌خواه که اوایل روز دوشنبه گفت ترامپ از لحاظ حقوقی توانایی بررسی ادعا‌های «بی نظمی» در انتخابات را دارد، منتشر شد.

ترامپ، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها را که با ۲۷۰ رای الکترال پیروز انتخابات آمریکا معرفی شد، به عنوان رئیس جمهور نپذیرفته است.

دادستان کل آمریکا به دادستان‌ها در سراسر ایالات دستور داد ادعا‌های خیالی و دور از ذهن نمی‌توانند اساس تحقیقات باشند اما ادعا‌های قابل توجه باید مورد بررسی قرار گیرند. همچنین در نامه‌ او نشانی از کشف تخلفات از دادگستری در مورد نتایج انتخابات دیده نشده است.

ریچارد پیلجر که سال‌ها مدیر شعبه جرایم انتخاباتی آمریکا بود در ایمیلی اطلاع داد بعد از آنکه از سیاست جدید مطلع شد از این پست استعفا داد. او مامور رسیدگی به تقلبات بود.

کمپین انتخاباتی بایدن هم اعلام کرد که ویلیام بار در حال دامن زدن به ادعا‌های دور از ذهن ترامپ در مورد تقلب است. باب بائر، مشاور ارشد بایدن هم گفت ادعا‌های ترامپ است که یکی پس از از دیگری در دادگاه‌ها رد می‌شود، به نتیجه نمی‌رسد و مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

 ستاد انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا شکایتی برای جلوگیری از اعلام پیروزی بایدن در این ایالت را ارائه داد.

 ترامپ از زمان ادعای نقض نتایج انتخابات پرونده‌های قضایی زیادی را تشکیل داده است. قضات پرونده‌های قضایی را در میشیگان و جورجیا باز کرده اند و کارشناسان می‌گویند تلاش‌های حقوقی ترامپ شانس کمی برای تغییر نتیجه انتخابات دارد.

برایان کاتلر، رئیس مجلس جمهوری‌خواه پنسیلوانیا، گفت فرماندار ایالت نتایج انتخابات را تأیید می‌کند و قانونگذار هیچ نقش رسمی در این زمینه  ندارد.

یک مقام وزارت دادگستری از اظهار نظر در مورد آنچه بار و مک کانل در مورد آن گفتگو کردند خودداری کرد، اما به خبرنگاران گفت هیچ کس در کاخ سفید یا در کنگره از او درخواست نکرده است که نامه را بنویسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار