مسئول گسترش و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: قرنطینه به مدت ۱۴ روز بهترین راهکار برای افرادی است که در تماس با فرد کرونا مثبت بوده اند.

احمد نژاد مسئول گسترش و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: اگر در خانواده‌ای یک نفر کرونا مثبت شود، وقتی سایر افراد خانواده را تست می‌کنیم، شاهدیم که از ۱۰ نفر اعضای خانواده، پنج نفر مثبت شده‌اند و بقیه اعضای خانواده منفی شدند و وارد اجتماع می‌شوند.

او با اشاره به اینکه در اوایل بیماری ممکن است ویروس کرونا قابل تشخیص نباشد افزود: در حالی که همان افرادی که پاسخ تست‌شان منفی شده، اگر دو تا سه روز بعد دوباره تست دهند، ممکن است پاسخ تست‌شان مثبت باشد، زیرا ویروس در بدن بوده، اما هنوز مثبت نشده است.

احمدنژاد با بیان اینکه بهترین راهکار برای افرادی که در تماس با فرد کرونا مثبت بوده قرنطینه به مدت ۱۴ روز است ،اضافه کرد:این راهی است که بسیاری از کشور‌ها آن را طی می‌کنند بنابراین نباید به پاسخ تست منفی اکتفا کرد. به عبارت ساده‌تر، مردم تماس با فرد کرونا مثبت را جدی بگیرند به‌ ویژه تماسی که از نزدیک و بدون محافظ بوده است.

این مقام مسئول با اشاره اینکه این ویروس بسیار مسری است، تاکید کرد: شهروندان تا حدامکان از تجمع و حضور در مراکز پرازدحام جلوگیری کنند، زیرا این امر در پیشگیری و کنترل بیماری تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

مسئول گسترش و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: مردم می‌توانند برای اطلاع از وضعیت خود با شماره ۴۰۳۰ موارد پرسش شده خود را با مراقبین سلامت مطرح کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.