سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر ۱۱۵۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های یزد بستری هستند که این آمارنسبت به دیروز کاهش یافته است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر هزار و ۱۵۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های یزد و از این تعداد ۲۰۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او با اشاره به اینکه این آمار نسبت به دیروز روند کاهشی داشته و آمار بیماران ثابت شده است افزود: این امر به دلیل رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از سوی مردم و اعمال محدودیت‌ها از سوی دولت بوده است.

سلمانی با تاکید بر ارتباط آمار مبتلایان با رعایت دستورالعمل ها ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد مردم پوشیدن ماسک را رعایت می کنند که هر چند با ایده آل فاصله دارد اما این آمار نسبت به قبل بهبود یافته است.

او بیان داشت: کمترین میزان پوشیدن ماسک مربوط به شهرستان‌های اشکذر با ۴۶ درصد، مهریز ۴۷ درصد و میبد با ۶۰ درصد پوشش ماسک در فضا‌های عمومی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: در شهرستان ابرکوه نیز میزان پوشش ماسک در فضای عمومی ۶۸ درصد و شهرستان خاتم ۷۵ درصد است که نسبت به هفته گذشته به میزان قابل توجهی افزایش داشته و لازم است که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا پایان فصل سرد همچنان ادامه یابد.

دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی ابتلا به کرونا /رعایت دستورالعمل‌ها ابتلا به آنفولانزا را نیز کاهش داده

سلمانی با اشاره به اینکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روند افزایشی بیماری کنترل شده گفت: اصلی‌ترین عامل ابتلای افراد به کرونا، دورهمی‌های خانوادگی و قرار گرفتن جمعی در فضا‌های بسته و بدون تهویه بوده که با اعمال محدودیت‌های انجام شده این روند کاهش یافته است.
او افزود: با توجه به اینکه سرعت شیوع بیماری آنفولانزا نیز بسیار کمتر از کرونا است پیش بینی می‌شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان امسال در استان بیمار مبتلا به آنفولانزا  نباشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان با تاکید بر این مطلب که در استان همواره پیش بینی‌های لازم نسبت به افزایش تعداد بیماران صورت گرفته بیان داشت: حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ تخت بیشتر از تعداد تخت‌های فعلی آماده شده و پیش بینی شده بود چنانچه روند صعودی مبتلایان افزایش یافته و بیشتر از هزار و ۵۰۰ نفر باشد بیمارستان صحرایی برای بیماران بستری آماده شود.

این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر نیازی به بیمارستان صحرایی وجود ندارد و دارو‌های مورد نیاز برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تهیه و تجویز دارو برای بیماران سرپایی نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.