رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ در واکنش به توافقنامه صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت چاره‌ای جز پذیرش آتش بس نداشتیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از شش هفته درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ، سرانجام با وساطت روسیه، شب گذشته طرفین تصمیم به توافق و پایان جنگ گرفتند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان پس از امضای توافقنامه صلح، در صفحه فیسبوکش نوشت: این تصمیم برای من و مردم ارمنستان بسیار دردناک بود.

از سوی دیگر الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز در واکنش به این توافق اظهار کرد: ارمنستان سند تسلیم را امضا کرد.

در این میان آراییک هاروتونیان، رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ نیز درباره این توافق گفت: چاره‌ای جز امضای توافقنامه صلح و پذیرش آتش‌بس نداشتیم.

هاروتونیان گفت که نیرو‌های قومی ارمنی طی شش هفته نبرد برخی مناطق را از دست دادند و نیرو‌های آذربایجان در یک قدمی تصرف مرکز منطقه بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
این تروریست عوضی و همدستانش باید در دادگاه محاکمه شوند و به خاطر خون بی گناهانی که ریختند و خسارت هایی که به ملت و کشور آذربایجان زدند جوابگو باشند.
-
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
این شخص سرکرده تروریست ها و همردیف نتانیاهو بود که به زباله دانی تاریخ رفت. تروریست های اشغالگر قدس هم باید منتظر چنین سرنوشتی باشند تا ملتی را از خانه و کاشانه خود دور نکنند الان نه رئیس قره باغی است نه اسامی جعلی استان های قره باغ که از رسانه ها می شنیدیم اسامی اصیل آنها یادگار شاهان صفوی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
رئس قره باغ باید خواستار تکفیریها از جبهه ها میشد
Germany
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
تروریست های کرد پ.ک.ک در کنار ار امنه بود.... درود بر آزربایجان شمال تورکیه و آزربایجان جنوبی
آخرین اخبار