سامانه بارشی از امشب در استان بوشهر فعال می‌شود و فعالیت آن تا اواخر وقت جمعه بر روی خلیج فارس و استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب و تداوم فعالیت آن در روز‌های چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه بر روی خلیج فارس و استان است.

هادی سالاری افزود: بنابراین در این مدت در برخی ساعات ضمن وزش باد به نسبت شدید تا شدید شمال شرقی، در برخی نقاط نیز وقوع رگبار‌های پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

او همچنین بیان کرد: از جمعه دما روند کاهشی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی ادامه داد: تا پیش از ظهر فردا، آسمان نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده باران و رعدو برق، از اواخر شب وزش باد و در برخی نقاط گاهی رگبار باران و رعدو برق خواهد بود.

سالاری عنوان کرد: جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود اما اواخر امشب و  فردا جهت باد در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان بیشتر شمال شرقی تا شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ و بر روی سواحل و دریا گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او گفت: ارتفاع موج امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر است اما از فردا به ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی گاهی بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۳۱ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۰۳، مد دوم ساعت ۱۷:۰۹ و جزر دوم ساعت ۲۲:۰۶ است.

سالاری عنوان کرد: در شبانه روز گذشته جم با ۱۶ و عسلویه با ۳۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر استان بوده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.