رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: همزمان با بارش باران در شهر خلخال بارش نخستین برف پاییزی ارتفاعات این شهرستان را در بیستمین روز از آبان ماه سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرامرز فرض‌الله‌پور، رییس اداره هواشناسی خلخال  از آغاز فعالیت سامانه جدیدی از موج بارشی در منطقه خبر داد و گفت: بارندگی‌های آبان ماه امسال که از روز شنبه آغاز شده بود تنها در روز گذشته غیرفعال بوده و پس از یک روز هوای آفتابی بارش باران در سطح شهر و همزمان بارش برف در ارتفاعات این شهرستان از بامداد امروز آغاز شده است.

او افزود: از زمان فعالیت موج جدید بارندگی‌ها از اوایل هفته جاری تاکنون بیش از ۱۵ میلیمتر باران در این شهر باریده و این بارندگی‌ها تا پایان هفته ادامه داشته و بر شدت ناپایداری هوا و بارندگی باران و برف افزوده خواهد شد.

فرض الله پور با هشدار به صاحبان گلخانه‌ها و واحدهای تولیدی محصولات کشاورزی برای انجام اقدامات مراقبتی از برف و سرمای روزهای آینده گفت: حداقل دمای هوای خلخال در پیش از ظهر امروز به ۴ درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با سردترین زمان صبح روز گذشته که یک درجه زیر صفر بوده ۵ درجه افزایش یافته است.

بارش برف نیز صبح امروز مناطق کوهستانی و مرتفع منطقه از جمله گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم را سفیدپوش کرد.

سرهنگ نجات حمزه ، فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم گفت: با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها به همه رانندگان توصیه می‌شود تا با احتیاط حرکت کرده و فاصله طولی خود را با خودرو مقابل حفظ کنند.

او اظهارداشت: روشن کردن چراغ‌های جلو و عقب خودرو در زمان بارندگی در راه‌های ارتباطی مه‌گیر منطقه لازم بوده و رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

تدوام بارندگی باران و برف در خلخال موجب خوشحالی کشاورزان و باغداران بویژه زارعان دیم‌کار شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.