با توجه به نیاز مبرم و دسترسی مناطق جنوبی شهر بوشهر به شبکه بهداشتی دفع فاضلاب شهری، مطالعات و افزایش موافقتنامه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به نیاز مبرم و دسترسی مناطق جنوبی شهر بوشهر در مناطق امام‌زاده، رایانی، سرتل، ریشهر و تنگگ‌ها به شبکه بهداشتی دفع فاضلاب شهری، مطالعات و افزایش حجم موافقتنامه در دستور کار قرار گرفت.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: این موضوع با پیگیری‌های مستمر در شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور تایید شد و به منظور سیر امور نهایی در وزارت نیرو برای پیش‌بینی در موافقتنامه سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

او همچنین با اشاره به تصویب مطالعات طرح فاضلاب شهر بوشهر در سال ۱۳۶۹ ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۷۶ آغاز شد و تا کنون ۴۹۶کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر پیشرفت طرح فاضلاب این شهر را  ۸۱ درصد عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح  تا کنون  ۲۵۴.۷ میلیارد تومان هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


حمزه پور ادامه داد: یک مدول تصفیه خانه تا کنون اجرا شده و در شبانه‌روز با استفاده از ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۳۲ هزار متر مکعب فاضلاب را دفع و تصفیه می‌کند.

او با اشاره به اجرای طرح جمع آوری فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر بیان کرد: این طرح به طول ۳۳کیلومتر و با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا پایان امسال تکمیل می‌شود، البته در برخی از محلات بافت تاریخی شبکه دفع فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به اجرای طرح ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب با برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال از تابستان پارسال هم اشاره کرد و گفت: بخش نخست این طرح با هزینه‌ای افزون بر ۸۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

حمزه پور همچنین بیان کرد: طرح خط انتقال تحت فشار شبکه فاضلاب بوشهر به طول ۷.۵ کیلومتر و با هزینه‌ای معادل ۱۸۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح شد که سبب کاهش مصرف انرژی، حذف شکستگی‌های خط انتقال قدیمی و حل مشکلات پس‌زدگی فاضلاب در حوزه جنوبی شهر بوشهر می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.