سرپرست فدراسیون شطرنج درباره امکان تعلیق این رشته ورزشی و حقوق نجومی مشاور خود توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد نیکو خصال سرپرست فدراسیون شطرنج در حاشیه برگزاری مجمع فدراسیون شطرنج عنوان کرد: امروز مجمع عمومی فدراسیون که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، برگزار شد.  طبق ابلاغ وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها باید هر چه سریع‌تر مجمع خود را برگزار کنند.

نیکو خصال درباره تعلیق احتمالی فدراسیون شطرنج کشورمان عنوان کرد: متاسفانه اخبار دقیقی درباره این موضوع نداریم، اما واقعیت این است که کشور ما یکی از کشور‌های تاثیرگذار در توسعه شطرنج به شمار می‌رود و بسیاری از قهرمانان جهان  ایرانی هستند.  بعید می‌دانم فدراسیون تعلیق شود، اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ما طبق قواعد و اصولی که در جامعه وجود دارد  اقدام خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در خصوص بدهی‌های این فدراسیون اظهار داشت: فدراسیون جهانی شطرنج برای پرداخت بدهی‌ها به ما تذکر داد و در همان زمان بخشی از بدهی‌ها که حدود ۱۰ هزار یورو بود، پرداخت شد. وزارت ورزش هم برای پرداخت به موقع بدهی‌های فدراسیون به ما قول مساعد داده و در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.  

نیکوخصال در واکنش به این که گفته می‌شود پهلوان زاده، مشاور او حقوق نجومی از این فدراسیون دریافت می‌کند گفت: چنین چیزی صحت ندارد. این صحبت‌ها بی اخلاقی است. پهلوان زاده در شطرنج صاحب نظر  است و ما از او درخواست کرده ایم به ما کمک کند. او هم درخواست ما را پذیرفت. حقوق فعلی پهلوان زاده معمولی است. پهلوان زاده ۲ - ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد  و دریافتی او به اندازه یک کارمند ساده است.

او با ابراز ناراحتی از مطرح شدن حقوق نجومی مشاور خود گفت: در این زمینه اتفاقات خوبی رخ نداد. در شرایطی که کشور درگیر مشکلات زیادی است، انتظار نداشتیم به چنین موضوعی پرداخته شود. ما برای اثبات حرف های خود اسناد و مدارکی داریم و امیدوارم چنین صحبت‌هایی دیگر مطرح نشود.

نیکو خصال درباره صحبت‌های مدیر روابط عمومی سابق فدراسیون شطرنج عنوان کرد: برخی از دوستان جا به جا شدند و دلیل آن هم کیفیت کار آن‌ها بود. یکی از افرادی که در سایت فدراسیون شطرنج به عنوان عضو کمیته معرفی شده، ۲ سال پیش فوت کرده است. نام شهره بیات که چند سال پیش از ایران خارج شده و بر علیه کشور ما صحبت‌ کرده نیز هنوز در سایت فدراسیون وجود دارد و مسلما مسئول این اشتباهات روابط عمومی است. ما هم تصمیم گرفتیم که از تجربیات مدیر روابط عمومی سابق فدراسیون در بخش دیگری استفاده کنیم.

نیکو خصال درباره انتقاد‌هایی که به دلیل عزل و نصب‌های متعدد از فدراسیون شطرنج مطرح شده گفت: در ۶ ماه اول قرار بود به دلیل عملکرد نامطلوب برخی از کارمندان، تعدیل نیرو و جا به جایی‌هایی صورت بگیرد، اما پس از اینکه انتخابات فدراسیون به تعویق افتاد و مجمع برگزار نشد، ما ناچار شدیم در جهت اصلاح امور و کمک به توسعه شطرنج این تعدیل‌ها و جا به جایی‌ها را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید: 


نیکو خصال گفت: زمانی که ما به فدراسیون آمدیم، شادی پریدر کارمند فدراسیون بود  و ما هم به شخصی نیاز داشتیم که بتواند به عنوان یک کارشناس در فدراسیون به ما کمک کند. برخی از دوستان شادی پریدر را به ما معرفی کردند.

نیکو خصال درباره نامزد شدن پریدر برای ریاست فدراسیون شطرنج عنوان کرد: شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون برای او منع قانونی ندارد، اما او نمی‌تواند در فدراسیون کار انتخاباتی انجام دهد. ما به همه دوستان تذکر داده ایم که اعضای فدراسیون حق ندارند از ظرفیت‌های حقوقی و اعتبارات فدراسیون به سود یا ضرر یک نامزد استفاده کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار