واگذاری ۳ اثر تاریخی آذربایجان شرقی به بخش خصوصی

 مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: سه اثر تاریخی آذربایجان شرقی با هدف تقویت صنعت گردشگری به بخش خصوصی واگذار شد.

واگذاری آثار تاریخی آذربایجان شرقی به بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،  حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: پیرو جلسه مشترک با وزیر میراث فرهنگی، واگذاری بنا‌های تاریخی؛ کاروانسرای گویجه بل و جانانلو و خانه ناصح زاده به بخش خصوصی به تصویب رسید.

 حمزه زاده افزود: تغییر کاربری بنا‌های تاریخی و احیای آن‌ها موجب تقویت زیرساخت‌های گردشگری شده و به رونق این حوزه می‌انجامد.

او با اشاره به اینکه واگذاری این بنا‌ها با همکاری صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی انجام می‌شود گفت: بخشی از این هدف به حفظ گذرگاه‌ها و کاروانسرا‌ها اختصاص دارد و کاروانسرای گویجه بل و جانانلو که در مسیر شمالی گردشگری آذربایجان شرقی واقع شده‌اند فرصتی مناسبی را برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم می‌کنند.

حمزه زاده گفت: با واگذاری بنا‌های مذکور با کاربری گردشگری اقامتی و فرهنگی برای مدت‌زمان معین به بخش خصوصی، ضمن ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی، زمینه برای حفاظت و صیانت بهتر از آثار تاریخی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.