فعالیت واحدهای صنعتی اطراف زرقان برای بقای گونه های جانوری و گیاهی و سلامت مردم خطرناک است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غریبی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان زرقاندر نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره افزایش آلودگی هوای ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی اطراف زرقان گفت: رسیدگی به تداوم فعالیت های صنایع آلاینده در زرقان یک مطالبه جریان دانشجویی است.

او، بیان کرد: مسئولان تا کنون به وعده های خود برای رسیدگی به این آلاینده ها عمل نکره اند و لازم است تا دستگاه های نظارتی اقدام قاطع در این خصوص برای حفظ سلامت مردم و محیط زیست را داشته باشند که در این خصوص باید تولید و اشتغال کارگران این واحدها نیز دیده شود.

غریبی، تصریح کرد: ادامه فعالیت این واحدها به شکل فعلی بقای گونه های جانوری و گیاهی را در منطقه بمو  به مخاطره می اندازد و موجب به خطر افتادن سلامتی و افزایش بیماری مردم در شهرستان زرقان می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان زرقان، با اشاره به مواد سمی از جمله فرمالین و هگزامین به عنوان مواد شیمیایی سمی و پر خطر تولید شده در این کارخانه‌ها،  ادامه داد: حدود ۲۰ سال است که مردم زرقان در معرض این مواد سمی قرار دارند.

او، افزود: نتایج آزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که شرایط برخی از این واحد‌های صنعتی استاندارد نیست و به نصب تجهیزات به روز و یا انتقال به مکانی دیگر نیاز دارد.

غریبی اضافه کرد: پیگیری حل مشکل آلودگی هوای زرقان، مطالبه دانشجویی است و تا به نتیجه رسیدن آن را دنبال می کنیم  و آماده همکاری با سایر دستگاه‌ها در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار