مراسم آغاز عمليات احداث پايانه مترو آزادگان و توسعه جنوبي خط ٣ مترو با حضور مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم آغاز عمليات احداث پايانه مترو آزادگان و توسعه جنوبي خط ٣ مترو عصر امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران،محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری برگزار شد.

علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار کرد: برای ما جای افتخار است که در مجموعه مترو شاهد کلنگ زنی دو پروژه مترو هستیم؛ خط ۳ در سنوات گذشته در چند مرحله بهره برداری شده است. ایستگاه اقدسیه هم تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. توسعه جنوبی خط ۳ جزو مواردی است که در طرح جامع مصوب ریلی پیش بینی شده است؛  خط ۷ ایستگاه برج میلاد هفته آینده افتتاح خواهد شد؛ امیدواریم مدیران شهری نگاه ویژه‌ای به منابع مالی مترو داشته باشند.

در ادامه محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد :آغاز عملیات احداث پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط ٣ مترو  هر چند دیرهنگام بوده، ولی غنیمت است؛ ما طی روزهای اخیر شاهد ورود ۱۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی، ورود دستگاه حفار مکانیزه  به ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسین «ع» و امروز هم شاهد آغاز عملیات احداث پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط ٣  هستیم.

علیخانی  افزود: قوانین زیادی در حوزه حمل و نقل داریم و احصا کردیم که بسیاری از آن‌ها اجرا نشده است؛ اگر این مصوبات اجرا می‌شد حمل و نقل تهران شاید از حمل و نقل شهری مثل لندن بهتر بود.

پیروز حناچی شهردار تهران نیر در آخر مراسم یادآور شد: امروز توسعه خط  ٣ مترو را داشتیم که تاکنون متاسفانه توسعه پایانه‌ها را شاهد نبودیم؛ مقایسه کردن مترو تهران با لندن آنچنان منصفانه نیست، حمل و نقل در کلان شهر باید به آن یک موضوع حاکمیتی دیده شود؛اگرچه دولت بدش نمی‌آمد که از مسئولیت حمل و نقل عمومی شانه خالی کند! از آن زمان که مترو در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت ما این موضوع را پذیرفتیم که مترو مسئله محلی نبوده بلکه حاکمیتی است؛ شهرداری تهران به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار