فرماندار شاهرود از کشف ۲ هزار تن نهاده دامی احتکار شده در یکی از محله‌های شهرستان شاهرود در شب گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نادر فخری فرماندار شاهرود گفت: فردی این مقدار از نهاده‌های دامی را از دامداران و گاوداران خریداری کرده بود تا در زمان کمبود و گرانی به فروش برساند.

او افزود: مقرر شد اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان با نظارت جهاد کشاورزی نهاده‌های دامی کشف شده را بین دامداران و تولید کنندگان توزیع کنند.

فخری با بیان اینکه از طرح موضوع کمبود نهاده‌های دامی در این شهرستان مدت زمان زیادی می‌گذرد، اظهار داشت: این کمبود گله مندی و نگرانی‌هایی برای دامداران و تولید کنندگان منطقه به وجود آورده است.

فرماندار شاهرود از برگزاری نشست‌های متعددی با حضور رییس جهاد کشاورزی استان و نمایندگان دامداران در این خصوص خبر داد و ابراز داشت: بخشی از این کمبود‌ها خارج از اراده و اختیار بوده و کمبود کشوری به دلیل محدودیت واردات نهاده‌های دامی با توجه به تحریم هاست.

او ادامه داد: بخش دیگر کمبود‌ها مربوط به سوء مدیریت و توزیع ناعادلانه در استان است که بار‌ها این موضوع به مسوولان امر گوشزد شده است.

فخری نظارت جدی‌تر بر توزیع عادلانه را ضروری خواند و تصریح کرد: براساس برآورد‌ها و بررسی‌های انجام شده برخی از مرغداری‌ها در ماه‌های گذشته نهاده‌های دامی را تحویل گرفته، اما جوجه ریزی نکرده اند.

فرماندار شاهرود ادامه داد: برخی دیگر از مرغداران هم جوجه ریزی کرده، اما سهمیه دولتی ۲۵ درصد را تحویل نداده اند؛ آنان هم با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.