منبعی در دولت سودان اعلام کرد هیئتی از مقامات رژیم صهیونیستی به زودی به سودان سفر می‌کند و این نخستین سفر پس امضای توافق عادی‌سازی روابط است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منبعی در دولت سودان از سفر هیئت رژیم صهیونیستی به سودان در آینده نزدیک خبر داد.

یک منبع در تل آویو نیز اعلام کرد که این رژیم قصد دارد پس از اعلام آغاز روابط در بیست و سوم اکتبر گذشته، نخستین هیئت را برای تقویت روابط با خارطوم به سودان بفرستد.

همزمان با اعلام توافق، ترامپ که میانجیگر این توافق بود تصمیم گرفت سودان را از فهرست کشور‌های حامی تروریسم خارج کند و زمینه را برای صلح با رژیم صهیونیستی فراهم کند.

وزارت خارجه سودان در ۲۳ اکتبر جاری اعلام کرد که دولت انتقالی با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرده است سودان پنجمین کشور پس از مصر (۱۹۷۹)، اردن (۱۹۹۴)، امارات و بحرین (۲۰۲۰) است که به سازش با رژیم صهیونیستی تن داده است.

در بیانیه مشترک صادر شده پس از اعلام توافق تاکید شد که سودان و رژیم صهیونیستی قصد دارند روابط اقتصادی و تجاری را با تمرکز اولیه در زمینه کشاورزی آغاز کنند.

این در حالی است که بیست و هشت حزب سیاسی، نهاد مدنی، رسانه و گروه‌های جوانان و دانش‌پژوهان در سودان جبهه‌ای مردمی به منظور مقاومت در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند که عادی‌سازی روابط به نوعی دام بوده که حکومت انتقالی سودان را ناخواسته در آن گرفتار کرده است.

این جبهه در منشوری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را معامله‌ای تحقیرآمیز خواند که در تاریکی و گمراهی اتفاق افتاده است و سودان را ناخواسته در دام خود گرفتار کرده است و عادی‌سازی روابط یک پیروزی روانی و سیاسی برای رژیم اشغالگر و ظالمانه تل آویو و ضربه بی‌رحمانه برای ملت مظلوم فلسطین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار