رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: با کمک شورا‌های حل اختلاف بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ زندانی آزاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مراکز صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف اظهار کرد‌: پس از صدور بخشنامه ۲۸ مرداد ۹۸ رئیس قوه قضاییه، در ۱۹ دادسرای تهران شعبی از شورای حل اختلاف تأسیس شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف درباره کارآیی این شعب گفت: طی شش ماهه اول سال جاری، ۵۵۰ هزار پرونده در این شعب رسیدگی شدند که حدود ۴۵ درصد آن‌ها به مصالحه ختم شدند.

وی با بیان اینکه این آمار بالایی است، گفت: حدود ۲۰۰ هزار پرونده می‌توانست حکم محکومیت و تعدادی از آن‌ها هم حکم زندان بگیرد، اما خداراشکر جلوی این موارد گرفته شد و این یکی از مهمترین محصولات و دستاورد‌های شورا‌های حل اختلافی است که در جوار دادسرا‌ها و محاکم تشکیل شده‌اند.

صادقی گفت: البته به دلیل کمبود فضا این امکان در تمام کشور برای تأسیس شعب صلح و سازش در جوار دادسرا‌ها وجود نداشت، اما هرچه این امکان بیشتر شود، امکان سازش هم بیشتر خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف با اشاره به مراکز صلح و سازش در زندان‌ها تصریح کرد: در تمام زندان‌های کشور شورا‌های حل اختلاف داریم و فعال هستند و حاصل کار آن‌ها هم رسیدگی به بیش از ۲۰ هزار پرونده، سازش ۱۲ هزار پرونده و آزادی بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ زندانی است.

صادقی درباره افرادی که از چوبه دار نجات یافتند، گفت: رضایت برخی از این افراد توسط شورا‌های حل اختلاف داخل زندان و برخی دیگر توسط شورا‌های حل اختلاف خارج از زندان گرفته شد و طی ۶ ماهه اخیر حدود ۲۰۰ نفر از چوبه دار نجات یافتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار