حمیدی گفت: مصوبه کشوری کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا در حمایت از بخش گردشگری، توسط دستگاه‌های مرتبط در کردستان اجرا نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبدالحمید حمیدی رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران کردستان گفت: مصوبه کشوری کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا در حمایت از بخش گردشگری با دستورالعمل شماره ۸۱۳۸۷ در ۱۶ مهر توسط محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای اجرایی شدن، ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه در این مصوبه به صراحت اعطای مهلت به فعالین این بخش برای پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز، حق بیمه سهم کارفرمایی و مالیات ذکر شده است، افزود: ادارات کار و رفاه اجتماعی، آبفا، برق، گاز، امور مالیاتی و بانک‌ها در پاسخ به فعالین گردشگری می‌گویند هیچ دستورالعملی برای آنان نیامده است.

حمیدی با اشاره به اینکه مدیرکل میراث فرهنگی کردستان این مصوبه هیات دولت را طی نامه‌ای به دستگاه‌های مرتبط ارسال کرده، اما هیچکدام ترتیب اثری نداده‌اند، تاکید کرد: از استاندار کردستان و ستاد مقابله با کرونا در استان می‌خواهیم این مشکل را پیگیری کنند که وقتی مصوبه‌ای در حمایت از بخش گردشگری به تصویب رسیده چرا اجرا نمی‌شود.

حمیدی یادآور شد: محدودیت‌های جدید و ممانعت از سفر موجب شده سطح اشغال هتل‌ها و اماکن اقامتی استان کردستان به ۲ تا پنج درصد کاهش یابد و این شرایط را از قبل هم برای فعالان این بخش دشوارتر کرده است.

رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران کردستان اضافه کرد: ادامه کار برای صاحبان مراکز اقامتی مقرون به صرفه نیست و در برخی از شهر‌های استان هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها بدلیل نبود مسافر و کاهش درآمدها، تعطیل شده‌اند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.