رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از آغاز بذرکاری گیاهان دارویی در مراتع روستای ترخین آباد خبر داد.

بهزاد شاهمرادی ,رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: برای بذرکاری گیاهان دارویی مراتع روستای ترخین آباد, ۸۰ هکتار گیاه دارویی گلرنگ را بذرکاری می‌کنیم.

او افزود: بذرپاشی گیاهان مرتعی به میزان ۱۵۰ هکتار در روستای حبشی از دیگر برنامه منابع طبیعی شهرستان است که پیمانکار طرح مشخص شده و به زودی انجام می‌شود.

شاهمرادی با بیان اینکه منابع‌طبیعی اسدآباد با هدف اجرای  سیاست‌های کلی سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور با تأکید بر چهار محور اساسی حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری انجام وظیفه می‌کند، گفت: امسال ۳۰۰ هکتار قرق بیولوژیک مراتع در داخل شهرستان در مناطق شیلاندر، کمک سفلی، شهراب و گردنه انجام شدکه با توجه به بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت امسال و سال بارانی جاری وتراکم بالای پوشش گیاهی این مراتع، برای جلوگیری از هر گونه آتش سوزی در اواخر خردادماه امسال برای تعلیف و چرای دام عشایر آزادسازی شد.

او تصریح کرد: قرق مراتع یکی از سهل‌ترین و مؤثرترین روش‌های احیاء و اصلاح مراتع به شمار می‌آید که با هدف تقویت پوشش گیاهی‏، تولید بذر، حفاظت خاک، حمایت و نگهداری از دیگر طرح های احیاء و اصلاح ، مطالعه و بررسی پوشش گیاهی انجام می‌شود.

شاهمرادی اضافه کرد: شهرستان اسدآباد با وسعت هزار و ۱۹۵ کیلومترمربع دارای ۵۹ هزار هکتار اراضی ملی است که از این میزان ۵۳ هزار و ۸۱۹ هکتار به صورت مرتع است.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.