نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثریت مردم آمریکا از جمله حامیان حزب جمهوری‌خواه، پیروزی جو بایدن در انتخابات را قبول دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی تازه حاکی از آن است که اکثریت مردم آمریکا جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور جدید خود پذیرفته اند.

نظرسنجی تازه رویترز/ ایپسوس نشان داد نزدیک به ۸۰ درصد از مردم آمریکا نامزد دموکرات انتخابات سوم نوامبر را پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌دانند. بر اساس نتایج این نظرسنجی ۷۹ درصد بایدن را پیروز کارزار سوم نوامبر معرفی کردند و تنها ۳ درصد ترامپ را برنده انتخابات دانستند. ۱۳ درصد از شرکت کنندگان معتقدند که تکلیف نهایی انتخابات مشخص نشده است و ۵ درصد می‌گویند نمی‌دانند چه رخ داده است.

بخش جالب توجه این نظرسنجی اینکه از هر ۱۰ شرکت کننده حامی حزب جمهوری خواه ۶ نفر بایدن را پیروز انتخابات امسال معرفی کردند. در میان حامیان حزب دموکرات این رقم نزدیک به ۱۰۰ درصد برآورد شد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد ۷۲ درصد از مردم خواهان پذیرش شکست از سوی نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ۶۰ درصد امیدوار به روند مسالمت آمیز انتقال قدرت در ماه ژانویه هستند.

رسانه‌های معتبر آمریکا روز شنبه جو بایدن را با کسب ۲۹۰ رای الکترال به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا معرفی کردند. هر چند دونالد ترامپ همچنان معتقد به تقلب برای توجیه شکست خود در انتخابات است.

نظرسنجی رویترز/ ایپسوس با مشارکت هزار و ۳۶۳ نفر از ۶ تا ۱۰ نوامبر برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
نتایج نظر سنجی های رویترز و نود و ... رو تو رای گیری آمریکا و ای اف سی دیدیم کافیه :|
آخرین اخبار