رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت:کتاب "اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی" اثر پژوهشگر مهابادی منتشر و روانه بازار شد.

جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد:کتاب "اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی" اثر نویسنده مهابادی، رحمان بایزیدی چاپ و منتشر شد.

او افزود:این کتاب از سوی انتشارات سمت (سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی) به سفارش شورای تحول وزارت علوم به چاپ رسیده است.

جوانبخت اضافه کرد: سرانه فضای مطالعه در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است که این میزان ۱۲ درصد استاندارد جهانی برآورد می‌شود؛ سرانه کتاب در این شهرستان نیز ۲۸ نسخه برای هر ۱۰۰ نفر است که این مقدار ۱۴ نسخه کمتر از میانگین استانی است.


بیشتر بخوانید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهاباد از گذشته‌های دور از جمله شهر‌های پیشرو در زمینه کتاب و نویسندگی بوده که گواه این ادعا، وجود شاعران و نویسندگان برجسته‌ای، چون میرزا عبدالرحیم سابلاغی مشهور به وفایی، عبدالرحمن شرفکندی متخلص به هه‌ژار، محمدامین شیخ‌الاسلامی متخلص به هیمن، محمد قاضی ملقب به پدر ترجمه ایران، احمد قاضی و ناصر آغابرا است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.