پروفسور اوگور شاهین یکی از برندگان جایزه مصطفی (ص) موفق شده است، واکسن کرونا تولید کند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه تبادل علمی و حمایت از دانشمندان جهان اسلام بنیاد مصطفی (ص) را پایه‌گذاری کرد. این نهاد در هر دوره جایزه مصطفی (ص) را به دانشمندان برتر ایران و جهان اسلام اعطاء می‌کند.

جایزه مصطفی (ص) که به نام گرامی پیامبر اسلام پایه‌گذاری شد تا کنون بازخورد‌های بسیار مثبتی در بین دانشمندان جهان اسلام داشته است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست با پایه‌گذاری این رخداد علمی معتبر، ارتباط عاطفی و علمی دانشمندان و نخبگان برتر جهان اسلام را با ایران و زیست بوم علمی و نوآورانه کشور تقویت کند.

خبرگزاری‌های جهان اعلام کردند: واکسن تولید مشترک شرکت بایون‌تک و فایرز در بیش از نود درصد از آزمایش‌های انسانی با نتیجه مثبت ظاهر شده است و تا پایان سال جاری حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز از این واکسن تولید خواهد شد.

 این واکسن نتیجه کار تحقیقاتی گروه پرفسور اوگور شاهین استاد دانشگاه ماینتز و برگزیده سال ۲۰۱۹ جایزه علمی مصطفی در شرکت آلمانی بایون‌تک است.

شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون‌تک اعلام کردند که واکسن مشترک این دو شرکت روی ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر در شش کشور آزمایش شده و هیچ گونه نگرانی در زمینه سلامت و ایمنی مرتبط با آن مشاهده نشده است.

تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن کووید-۱۹ ساخت این دو شرکت می‌تواند بیش از ۹۰ درصد افراد را از ابتلا به کووید-۱۹ مصون کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بازم دم خودمون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ارزش اين جايزه الان يك ميليون برابر شده و از حالا همه دانشمنداي دنيا برا بردنش به تكاپو ميافتن و رقيب جايزه نوبل ميشه